15/11/2013

Телескоп «Хаббл» зафіксував літнє кульове скупчення

Европейское космічне агентство представило детальні знімки кульового скупчення М15, отримані за допомогою телескопа «Хаббл». Особливість цього зоряного скупчення, віддаленого від Землі на 35 тисяч світлових років, у великій кількості старих зірок. Вік скупчення вчені оцінюють приблизно в 12 мільярдів років. Детальні відомості опубліковано європейському сайті космічного телескопа.

Новие знімки дозволять дослідникам перевірити гіпотезу про присутність всередині М15 чорної діри. Відомості про наявність якоїсь невидимої маси в самому центрі діри стали відомі ще у 2002 році, проте на даний момент астрономи не змогли поки остаточно встановити її природу. Згідно з численними припущеннями, це можуть бути нейтронние звезди, а, може, і чорна діра проміжної маси. Останні певною мірою перевершують чорні діри, що формуються на останньому життєвому етапі масивних зірок.

Согласно однією з теорій, вони могли бути сформовані ще при Великому вибуху, тоді як інша теорія говорить про те, що їх виникнення пов'язане зі злиттям декількох чорних дір зоряного походження. Детальні зображення кульового скупчення допоможуть вченим визначити, чи можливо в принципі таке злиття чорних дір при такій кількості звезд.

Гигантская черная дыра испускает необычные космические потоки

Астрономы, работающие с данными космического телескопа «Хаббл», обратили внимание на довольно странное поведение огромной черной дыры: она формирует спиральные струи супер-горячей плазмы. Вся эта «конструкция» в итоге напоминает космическую игрушку, которая перемещается в космическом пространстве. Необычные космические струи извергает черная дыра гигантских размеров, расположенная в центре далекой галактики М87, которая находится в 50 миллионах световых лет от нашей планеты. Размеры ее колоссальны – 5000 световых лет.

Снимки далеких планет и галактик космическим телескопом Хаббл