19/07/2013

Вчені знайшли пояснення походженню золота у Всесвіті

Образованію золота у Всесвіті могло сприяти зіткнення нейтронних зірок, припускають вчені, як повідомляє видання The Los Angeles Times.

Проісхожденіе золота довгий час залишалося до кінця нез'ясованим, у зв'язку з тим, що його освіта безпосередньо всередині зірки неможливо на відміну від таких більш легких елементів, як вуглець або залізо, йдеться в статті. Досліднику зі Смітсонівського астрофізичного центру Едо Бергеру вдалося розгадати цю таємницю, в ході спостережень за гамма-сплесками - величезними викидами радіоактивної енергії в космосі.

Бергер спільно з колегами вивчили короткий гамма-сплеск GRB 130603B, спровокований зіткненням двох нейтронних зірок. Помічений космічним апаратом НАСА Swift, він тривав не більше двох десятих секунди. Після вибуху дослідники звернули увагу на появу поступово зникаючого світіння, в якому переважало інфрачервоне випромінювання. Пояснюється це тим, що нейтронно-багаті речовини, які викидаються в космічний простір при коллапсе нейтронних звезд, здатні породжувати елементи, претерпевающие процеси радіоактивного розпаду, випускаючи в цей період світіння переважно в інфрачервоному діапазоні. Фахівці вважають, що при гамма-сплеску відбувається викид приблизно однієї сотої частки матеріалу сонячної маси, включаючи і золото.

Сліяніе двох нейтронних зірок може призвести і викинути таку кількість золота, яке можна порівняти з масою 10 Лун, зазначив Бергер. Така кількість дорогоцінного металу порівнянне за вартістю з 10 октильонов доларів (це 100 трлн у квадраті), передається в публікаціі.

Австралийские ученые нашли золото в листьях эвкалипта