13/06/2011

Зірки-вампіри виявлені в самому серці нашої галактики

Еті канібали крадуть життєву енергію в інших зірок, чим пояснюється їх незвичайно юний зовнішній вигляд. Зіркові вампіри - небесні тіла, сисні життя з інших зірок, були вперше відкриті в самому центрі Чумацького Путі.

Оні називаються блакитними відсталими зірками. Вони виглядають надзвичайно моложаво, в порівнянні з іншими зірками, адже вони гарячої, а значить молодше і їх випромінювання зрушено в синю сторону.

Астрономи вважають, що блакитні відсталі зірки виглядають так молодо через те, що вони крадуть водневе паливо у своїх жертв, можливо, після зіткнення з німі.

Еті зірки-канібали можна нерідко зустріти в щільних зоряних кластерах, де можна легко поживитися за рахунок сусіда. Але тільки зараз вченим вдалося виявити блакитних відсталих подорожніх в галактичному балджа Чумацького Шляху (щільний регіон, навколишній ядро ??в центрі галактики, складається з газу і зірок).

"Астрономи вже давно підозрювали про існування блакитних відсталих пілігримів у балджа, але ніхто не знав про їх кількість", - сказав Вілл Кларксон, астроном з Індіанського і Каліфорнійського універсітетов.

"Нарешті, нам вдалося продемонструвати, що вони там є".

Іспользуя телескоп Хаббла, астрономи спостерігали за 180 000 зірок всередині і близько балджа. Команда відкрила 42 незвично синіх зірок, які виглядали набагато молодше, ніж їх сусіди.

Із цих 42 зірок, за підрахунками дослідників, від 18 до 37 є справжніми блакитними відсталими зірками, віком від 10 до 11 мільярдів років.

"Ми ще багато чого не знаємо про те, як формувалися ці відсталі блакитні зірки", - сказав Кларксон.

"Їх виявлення в балджа надає ще одну систему обмежень, яка дозволить нам уточнити наші моделі їх формування".

Орігінал (на англ. Мовою): News. nationalgeographic