15/02/2013

Новий вид сов вдалося виявити по незвичайним криків

Новий ендемічний вид сов, що мешкають на острові Ломбок в Індонезії, вперше був описаний орнітологами, увага яких залучили незвичайні територіальні крики птахів. Короткий зміст роботи вчених, опублікованій в журналі PLoS ONE, передає BBC News.

Получівшій назва рінджанская совка вид Otus jolandae, виявили практично одночасно два незалежних орнітолога. Джордж Сенгстер, дослідник з університету Стокгольма разом з Беном Кінгом з Американського музею природної історії в Нью-Йорку помітили незвичайних птахів ще у 2003 році. Однак приналежність до нового виду їм вдалося встановити тільки сейчас.

Сови Otus jolandae зовні дуже нагадують совок іншого виду - Otus magicus. Головною відмінністю, на яке орнітологи звернули увагу, стали територіальні крики, службовці самцям птахів для позначення свого домінування у певній галузі лісу. Вченим за допомогою програвання записаних на плівку криків вдалося знайти ще кілька особин нового виду, яких зацікавило поява несподіваного "суперника" - магнітофона.

Сравнів деталі анатомії Otus jolandae з совами інших видів того ж роду, автори статті встановили, що рінджанская совка насправді належить окремому виду.

Недавно в Кенії біологи виявили новий вид мавп, таксономічну самостійність тварини, як і у випадку з совами, вдалося встановити лише через кілька років після відкриття. Вчені натрапили на мавп Cercopithecus lomamiensis тільки в 2007 році, хоча вони давно були відомі місцевим жітелям.

Полосатые мангусты говорят человеческим голосом