14/01/2013

Смугасті мангусти говорять людським голосом

Спеціалісти з Цюріхського університету проаналізували, як «розмовляють» смугасті мангусти і дійшли висновку, що використовувані цими тваринами для спілкування односкладові крики утворені поєднанням приголосних і голосних звуків, так само як і у людини.

Ранее вважалося, що через особливості будови щелеп запас звуків, які здатні вимовляти тварини, дуже бідний, а ті з них, мова яких відрізняється найбільшою різноманітністю, наприклад, кити і птиці, використовують повторення і різні комбінації сильно обмеженої кількості складових одиниць. У зв'язку з цим зоологи були впевнені, що простие вигуки жівотних типу знака привітання або небезпеки є вкрай примітивними. Однак спостереження за мангустами спростувало цю теорію.

Ісследователі порівняли поведінку смугастих мангустів в природній для них середовищі проживання з акустичними характеристиками видаваних ними звуків. Незважаючи на те, що «позивні» тварин дуже короткі (50-150 мс), акустичні характеристики в складах цих тварин змінюються, тобто на початку і наприкінці сигналу звук виглядає по-різному. Вчені пояснюють, що в кожному сигналі початковий звук позначає сама тварина, є своєрідною індивідуальною підписом, а кінцевий вказує на заняття мангуста в даний момент.

Такім чином, швейцарські фахівці виявили, що короткі вигуки смугастих мангустів не так прості, як здаються. Вони містять набагато більше інформації, ніж очікували вчені, і при цьому досить складно структуровані. Дослідники проводять аналогію зі складами в мові людей, освіченими певним поєднанням приголосних і голосних звуків. Зоологи вважають, що, можливо, не тільки мангусти, але і взагалі всі тварини, що володіють голосом, мають набагато більш розвинену систему звукових сигналів, ніж вважалося ранее.

Спутник TRMM окончил свою миссию