25/12/2012

Фізики запропонували палеонтологам новий метод дослідження копалин

Фізікамі був розроблений новий метод дослідження відбитків древніх тварин і комах, за допомогою якого можна розгледіти всі елементи анатомії, невидимі оку людини і непомітні для мікроскопа. Короткий зміст роботи, опублікованої в журналі Applied Physics A, приводь ScienceNow.

Метод передбачає облученіе рентгенівськими лучамі високої енергії скам'янілості з подальшим спостереженням з'являється флюоресценції. Фотони з різною довжиною хвилі перевипромінюють різними атомами, тому метод дозволяє побачити, як розташовані елементи на поверхні об'єкту. Рентгенівська флюоресценція на відміну від широко застосовуваної зараз мас-спектрометрії, не руйнує сам об'єкт і не вносить в нього ніяких змін.

Етот новий метод допоміг авторам встановити, що іскопаемое віком в 50 млн років, яку палеонтологи довгий час вважали відбитком шкури скинутої ящіркою під час линьки, є насправді відбитком самої ящірки. Це вдалося з'ясувати завдяки виявленню в області голови часто розташованих плям фосфору, які відповідали зубам рептилії. І враховуючи те факт, що ящірки зуби під час линьки не скидають, то давня скам'янілість може бути лише відбитком самої тварини.

Учение вважають, що новий метод стане особливо важливим при аналізі вже раніше досліджених відбитків, оскільки зможе розкрити нову інформацію про них.

Хіміческій аналіз скам'янілостей, виконаний в більш ранніх дослідженнях, дозволив визначити, що між чорнилом древніх каракатиць і чорнилом сучасних молюсків не було практично ніякої різниці. Вік досліджених відбитків досягав 160 мільйонів лет.

В IBM создают чип для поиска раковых опухолей