18/12/2012

Фараон Рамзес III загинув у результаті змови власної дружини і сина

Европейскіе археологи, дослідивши характер ушкоджень на тілі мумії єгипетського фараона Рамзеса III, встановили, що смерть його настала після того, як група змовників, очолювана його дружиною Тейе і сином Пентавером, перерізали йому горлянку, повідомляє журнал BMJ.

Команда археологів на чолі з Альбертаом Цинком з італійського Інституту мумій і крижаної людини в місті Больцано виявила, що егіпетскій фараон погіб в результаті початого проти нього змови.

Ізученіе мумій Рамзеса III і, імовірно, сина-змовника вчені передбачало обстеження їх внутрішніх органів за допомогою комп'ютерної томографії з наступним докладним дослідженням поверхні ран та інших шкірних ушкоджень, а також забір зразків кісткової тканини з метою встановлення спорідненості.

Как з'ясувалося, різана рана 7 сантиметрів завдовжки присутній на шиї Рамзеса III, її кордони доходили майже до хребців. Всі великі кровоносні судини і трахея фараона були перерізані. Подібне поранення, як стверджують археологи, було смертельним, і монарх вже через пару хвилин після нападу повинен був померти.

Кроме того, в рані вчені знайшли око Гора - амулет, що є символом царської влади і, згідно єгипетським повір'ями, знак здоров'я. Наявність такого амулета всередині рани вказує на те, що вона не встигла затягнутися до муміфікації.

Разобравшісь з обставинами загибелі Рамзеса III, вчені зайнялися аналізом мумії його ймовірного вбивці. Витяг генетичного матеріалу з кісток мумій і подальший його порівняльний аналіз стали підтвердженням того, що фараон і чоловік, якому на момент смерті було 18-20 років, цілком ймовірно, були батьком і сином.

Далее вчені спробували встановити причини смерті його сина, виконавши аналіз знімків томографа, що дозволило їм виділити кілька особливостей його поховання.

Прежде всього, внутрішні органи його і мозок при муміфікаціі не виймати, що розходилося з усіма уявленнями про похоронних обрядах Нового Царства. Ще незвично те, що тіло молодої людини після смерті було загорнуто в козячу шкуру, яка згідно похоронним обрядам для членів королівської сім'ї вважалася "нечистою".

Кроме того, на шиї мумії вчені знайшли безліч різних складок і вм'ятин, а грудна клітка молодої людини була незвично розширена. Все це разом з незвичайним похованням, дозволило Цинку припустити, що син фараона був похований живцем або незадовго до поховання був додушено.

Такім чином, дослідники з'ясували, що Рамзес III загинув насправді в результаті дії змовників, на чолі яких знаходилися його дружина Тейе і син. Нові відомості, як вважають дослідники, допоможуть у розшифровці деяких незрозумілих єгиптологам або двозначних фраз, написаних на Туринському папірусі, який оповідає про переворот і суді над дружиною фараона Тейе і її сообщнікамі.

Обнаружены артефакты, доказывающие подлинность библейской истории об исходе евреев из Египта