04/12/2012

Вчені: на Венері можуть існувати діючі вулкани

Виполнів аналіз даних, зібраних супутниками «Піонер-Венера» і «Венера-експрес», вчені прийшли до висновку, що на Венері час від часу відбуваються виверження вулканів, що міняють склад атмосфери планети.

Результати дослідження, які були проведені французькими фахівцями з лабораторії LATMOS у співпраці з російським вченим Денисом Бєляєвим з Інституту космічних досліджень РАН, представлені в статті, опублікованій в журналі Nature Geoscience.

На присутність вулканов на Венере вказує значна кількість в її атмосфері сірчистого газу (SO2). На Венері цей газ, як і на Землі, де його концентрація менше в один мільйон разів, цілком ймовірно, має вулканічне походження. Вчені, проте, довгий час не могли встановити, чи є вулкани Венери діючими або ж вони давно згасли, викинувши SO2.

Авторам роботи вдалося відповісти на це питання за допомогою аналізу спостережень апарату "Венера-експрес», який був запущений Європейським космічним агентством. Супутник допомогою спектрометра SPICAV фіксував постійне падіння концентрації сірчистого газу, що знаходиться у верхніх шарах атмосфери Венери, з 2006 по 2012 роки. Це, на думку дослідників, свідчить про те, що в серпні 2006 року, незадовго до прибуття апарату на орбіту Венери, на ній сталося кілька потужних вивержень.

Ето стало причиною виділення великої кількості сірчистого газу, невелика кількість якого просочилася трохи вище щільного шару хмар. Молекули SO2, що знаходяться нижче цього шару, захищені від сонячного випромінювання, тому можуть існувати нескінченно. Однак за його межами сірчистий газ досить швидко окислюється, що призвело до зниження у верхніх шарах атмосфери Венери концентрації SO2 (з 1 до 0, 1-02 мільйонних часток) у період з 2007 по 2011 годи.

Подобное явище вже спостерігалося супутником «Піонер-Венера», який працював на орбіті Венери в 1980-х. Тоді в період з 1980 по 1986 роки концентрація SO2 над шаром хмар впала з 0,5 до 0,1 мільйонних часток. Звідси автори уклали, що на Венері хоча б раз на десятиліття відбуваються виверження вулканів. При цьому сірчистий газ потрапляє у верхні шари атмосфери Венери, потім поступово ісчезая.

Туманность Бабочки, запечатленная Хабблом

Космические объекты необычайно красивы, чему подтверждением являются сверкающие звездные скопления и причудливо закрученные спиральные галактики. Но, без сомнения, самыми впечатляющими являются картинки, ? наблюдаемые во время предсмертной агонии звезд, которые выбрасывают в пространство космоса огромные облака раскаленного газа. Один из подобных предсмертных вздохов, который сформировал планетарную туманность NGC 630

Новый эффективный способ получения этиленового гликоля из биомассы

Исследователи из США и Китая разработали новый катализатор, который преобразовывает целлюлозу непосредственно в этиленовый гликоль, являющийся важным продуктом для химической промышленности.

Ранняя вселенная была жидкостью - результаты работы Большого адронного коллайдера