28/12/2011

На Плутоні виявили життя

Учение НАСА виявили на поверхні Плутона молекули органічного походження, що може свідчити про наявність на планеті живих організмів. Космічний телескоп НАСА Hubble виявив на карликовій планеті зони, що відрізняються високим ступенем поглинання ультрафіолету.

Обично така особливість говорить про присутність на планеті органічних речовин. Вчені припускають, що на планеті можуть бути знайдені молекули складної структури, до складу яких входить азот і вуглець.

Руководітель дослідження Алан Стерн, співробітник Південно-західного дослідницького інституту штату Колорадо, розповів, що саме молекули вуглецю, а також деяких інших речовин, відповідальних за ультрафіолетовий спектр, можуть забарвлювати Плутон в характерний червоно-цегельний колір.

Стерн нагадав, що раніше на планеті були виявлені замерзлі окис вуглецю і метан. Взаємодія цих речовин з потоками летять елементарних частинок, що з'явилися у Всесвіті, може призвести до появи органічних речовин, які поглинають ультрафіолетове ізлученіе.

Предидущее дослідження Плутона закінчилося в 1990 році. Порівнявши нові знімки зі старими, вчені виявили ряд змін, що відбулися за більш ніж десять років на планеті. Найбільш помітними змінами стала зміна ландшафту карликової планети. Вчені припустили, що такі зміни можуть бути пов'язані з досить швидким збільшенням атмосферного тиску. Результати останнього дослідження допоможуть вченим краще зрозуміти природу Плутона і історію його еволюціі.

Открил Плутон в 1930 році Клайд Томбо. Довгий час Плутон все ж вважали повноцінною планетою, і тільки в 2006 році в процесі тривалих суперечок в науковому світі вирішено було присвоїти космічному тілу титул «карликової планети».

Вокруг Плутона обертаються три його природних супутника: Нікта, Харон і Гідра. Всі космічні тіла знаходяться на самій околиці Сонячної системи. Зараз до Плутона летить міжпланетний зонд НАСА «New Horizons». Вчені планують видобути якомога більше відомостей про загадкову планеті до того, як зонд досягне орбіти Плутона. Запустили зон з дослідницькою місією Плутона ще в 2006 році. Щоб досягти планети, «New Horizons» повинен подолати 6,4 мільярда кілометрів, тому при вдалому збігу обставин досягти планети він повинен вже 14 липня 2015 року. Для збору необхідних відомостей зонд пролетить над Плутоном на висоті 12,5 тисячі кілометров.

Новость підготувала Оксана Скріпко