22/05/2011

Неймовірно, але факт: комахи атакують і вбивають земноводних тварин

Новие відомості дослідників з Університету Тель-Авіва показують, що взаємодії хижак-жертва між такими комахами, як земляні жучки роду Epomis і земноводними тваринами набагато складніше, ніж раніше передбачалося. Аналіз був опублікований в журналі відкритого доступу "Zoo Keys".

"Земноводні тварини є типовими хижаками комахи і в їх раціон можуть входити невеликі жуки, а саме земляні жучки. Відбита нещодавно на відео успішна атака жучків в жаб і жаб внесла нові деталі у розуміння взаємодії між земноводним тваринам і комахам, і стала наочним підтвердженням незвичайного феномена полювання безхребетних на хребетних тварин "- повідомив головний автор дослідження Гіл Вайзе (Gil Wizen).

Предшествующее дослідження показало, що личинки жучків роду Epomis харчуються виключно земноводними тваринами, розташовуючись на них і, що це джерело живлення є необхідним для завершення їх циклу життя, тоді як раціон дорослих жучків складається з земних безхребетних, а також мертвих хребетних тварин. Поточний аналіз Вайзе чітко указує на те, що дорослі жучки Epomis можуть полювати на живих земноводних тварин, додатково до їх регулярного раціону.

Согласно даними аналізу, рід Epomis представлений в Ізраїлі двома видами: E. dejeani і circumscriptus E. На центральній берегової рівнині цей вид однаково поширений, але не належить тим же місцях. Дослідники помітили, що жучки роду Epomis, ділили дах з земноводними тваринами протягом дня, але нападали на них протягом ночі.

В лабораторних умовах, вчені спостерігали поведінку хижака дорослих жучків на п'яти видах земноводних тварин, сюди входили: Зелена жаба (Bufo viridis), Малоазіатська квакша (Hyla savignyi), Зелена жаба (Rana bedriagae), Стрічковий Тритон (Triturus vittatus), і вогненні Саламандра (Salamandra salamandra infraimmaculata). Ці спостереження показали, що в раціон жучків Epomis двох видів входив тільки один з представлених видів земноводних - (E. dejeani) Стрічковий тритон.

Результати цього аналізу служать в якості додаткового підтвердження того, що жучки Epomis, як личинки, так і дорослі, є хижаками, котрі надають перевагу виключно земноводних тварин. Крім того, ця хижі жучки полюють на кілька видів земноводних жівотних.

Орігінал (на англ. мовою): Physorg Переклад: М. Гончар