26/02/2008

Електрон вперше вдалося зняти на відео

До недавніх пір не представлялося можливим отримати чіткі знімки електрона. Швидкість його руху настільки велика, що картинка виходила дуже розмитою. Щоб домогтися високої чіткості зображення необхідно обладнання, здатне виробляти спалахи світла, неймовірно короткі за тривалістю.

Но тепер, завдяки технічному прогресу, у вчених зі Швеції з'явилися необхідні технології для того, щоб вперше зняти на відео рух електрона. Ці технології дозволяють генерувати короткі спалахи світла (т.зв. аттосекундні імпульси) за допомогою інтенсивного аттосекундних лазера.

Електрону потрібно близько 150 аттосекунд (аттосекунди - одна квінтильйонів частина секунди, 10 ^ -18), щоб здійснити обертання навколо атомного ядра. Але крім зйомок самого електрона, вченим, за допомогою іншого лазера, вдалося керувати напрямком руху електрона, що дозволило зафіксувати на відео зіткнення електрона з атомом.

Ісследователі давно обіцяли світу сфотографувати або зняти на відео процесс рух електрона за допомогою аттосекундних лазера. І тепер, коли це їм вдалося, вчені зможуть вивчати поведінку електрона при його зіткненні з іншими об'єктами, а так само що відбувається з ядром, коли його залишає електрон (наприклад, коли і яким чином інші електрони заповнюють порожнечу).

Відео ролик показує рух електрона на хвилі світла, після того як його (електрон) вибили з атома. Довжина ролика відповідає єдиному періоду коливання світлової хвилі. Потім швидкість зменшили і відео обробили, щоб його можна було переглянути. Сучасні інформери новостей допоможуть вам стежити за курсом світової економікі.

Орігінал (на англ. Мовою): scientificblogging.com

Ученые изобрели самый мощный лазер в мире

Тодд Дитмайр, физик из Университета Техаса в Остине, сообщил об изобретении самого мощного лазера на Планете. Его мощность составляет более 1 петаватта (более 1 миллиарда ватт). Лазер Texas Petawatt является единственным на сегодняшний день лазером такой мощности в Соединенных Штатах.

Томские ученые разработали уникальный лазер