19/12/2007

Плащ-невидимка Гаррі Поттера - вже не фантастика!

Гаррі Поттер, герой оповідань-фентезі Джоан Роулінг, не особливо поширювався про таке явище як плазмоніка, але вчені з Університету Меріленда знайшли застосування цієї технології. Вони змогли винести за межі уявного, приголомшливого своїми ідеями світу фентезі цілком реальне винахід - плащ-невидимку!

Группа вчених у складі професора Крістофера Девіса (Christopher Davis), вченого-дослідника Ігоря Смолянинова (Igor Smolyaninov) та аспіранта Ю-Джу Ханга (Yu-Ju Hung) використовували плазмонових технологію для створення першого в світі плаща-невидимки, здатного приховувати предмети в спектрі видимого світла. Вчені-інженери застосовували цю ж технологію для створення революційного супермікроскопа, що дозволяє розглядати об'єкти нанометрових розмірів.

Говоря простою мовою, коли ми бачимо об'єкт, ми бачимо видиме світло, яке відбивається від об'єкта. Винайдений плащ-невидимка не відображає світло, а переломлює (згинає) його таким чином, що світло огинає плащ і пішов далі, не відбиваючись від його поверхні. Виходить, людина не бачить відбитого світла, і об'єкт у плащі стає невидимим.

Устройство-невідімка складається з концентричних кілець, вбудованих в тонкий пластиковий шар з акрилового волокна, розташованого на тонкої золотої плівці. Пластик і золото володіють різними властивостями, що відбивають. Така структура створює т.зв. ефект "негативній рефракції", при якому плазмон-електрони, що з'являються під час попадання світла на металеву поверхню плаща, переломлюються і огинають його.

Такая схема дозволяє світлу проходити як би "крізь" плащ, але насправді, світло огинає плащ і виходить ззаду, як вода в річці огинає камінь і тече далі. На жаль, повної невидимості домогтися не вдається, тому що існують втрати енергії світла при попаданні його на золоту плівку.

Еффект невидимості був досягнутий при досить специфічних умовах. Дослідний зразок плаща-невидимки діаметром всього 10 мікрометрів (для порівняння: діаметр людської волосини становить від 50 до 100 мікрометрів). Крім того, плащ розрахований на обмежений спектр світла. Було б великим досягненням удосконалити плащ-невидимку до таких можливостей, щоб можна було маніпулювати світловими хвилями і магнітним і електронним чином. Та й поки ця технологія працює лише з маленькими об'єктами особливої ??форми. Популярні статті новості науки і технікі тільки на нашому портале.

Орігінал (на англ. Мовою): Eurekalert.org

Британские ученые обещают в скором будущем возможность телепортации и путешествия во времени

Доктор М. Ромеро из Школы физики и астрономии Университета Глазго утверждает, что в настоящее время не существует препятствий для телепортации, и до 2080 года она станет реальностью. Ученые считают, что телепортировать человека в настоящее время физикам будет достаточно трудно, но через полвека, благодаря развитию молекулярной биологии и химии этот процесс будет значительно упрощен. А астрофизик К. Стюарт считает, что ученые смогли доказать, что человек может путешествовать во времени.

Тренд сезона - плащ-невидимка