25/01/2009

Toyota розробила превентивний датчик "сонного водія"

Пріблізітельно 20% нещасних випадків на багаторядному шосе є результатом втоми водія. Один з лідерів японського автомобілебудування розробив систему, здатну розбудити водія до того, як автомобіль вилетить на зустрічну смугу або в кювет.

Установленние на автомобілі камери, дивлячись вперед, стежать за білими розділовими смугами на дорозі. Отримані дані обробляються бортовим комп'ютером, який обчислює відстань до них і фіксує кожен маневр автомобіля. Потім система вирішує, чи можна автомобілю здійснювати поточний маневр в даній ситуації. Якщо маневр вважається потенційно небезпечним, система піднімає тривогу, щоб розбудити водія.

Напрімер, автомобіль, регулярно перетинає білі лінії, часто розганяючись і гальмуючи, найімовірніше, просто пересувається по місту. Але підозрілі коливання вправо-вліво в межах ряду багаторядного шосе, або поступове відхилення від курсу і перетин білої лінії на постійній високій швидкості може вказувати на те, що водій засинає або втрачає свідомість. Якщо система вирішила, що водій втрачає зв'язок із зовнішнім світом, комп'ютер піднімає тривогу, щоб розбудити людину.

Подобние системи оповіщення про перетин розділової смуги вже доступні в деяких автомобілях, але нова система повинна зменшити ймовірність помилкових спрацьовувань.

Мало того, що бортовий комп'ютер не стане бити тривогу, якщо є причина для виконуваного маневру, він може розбудити водія перш, ніж лінія буде фактично пересічена. Увага, скачать інформер новин і дізнаватися про все первим.

Орігінал (на англ. Мовою): Newscientist

Технологи из Стэнфорда придумали просто медицинский датчик давления

Стэнфордские инженеры изобрели беспроводной датчик давления, который уже был использован для измерения давления в мозге лабораторных мышей с черепно-мозговыми травмами. По мнению разработчиков, такая технология может быть полезна не только для измерения тонких изменений давления в медицине, но и для разработки «умной» кожи, протезов с сенсорным эквивалентом осязания. Технологи под руководством Zhenan Bao

Инженеры использовали дефекты графена для создания чувствительных датчиков

Ученые Университета Иллинойса обнаружили способ создания высокочувствительных химических датчик, основанных на кристаллических дефектах в графене. Такие несовершенства имеют уникальные электронные свойства, и исследователи смогли использовать их для повышения чувствительности к поглощенным молекулам газа в 300 раз. Как пояснил Amin Salehi-Khojin, поликристаллическая структура графеновой решетки имеет случайные границы между

Разработана уникальная система обнаружения утечек в космических кораблях.

В космосе огромное количество крошечных метеоров и космического мусора, несущих угрозу космическим аппаратам. Маленькая частица, диаметром пару миллиметров может, например, разнести алюминиевую обшивку Международной Космической Станции, которая крутится над нашими головами на высоте 220 миль (354 километров).