16/05/2013

Унікальний космічний телескоп "Кеплер" вийшов з ладу

Сістема астрономічного супутника НАСА "Кеплер", призначеного для пошуку екзопланет, на рахунку якого безліч гучних відкриттів, дала збій. Це може змусити фахівців згорнути наукову програму, вартість якої становить 650 мільйонів доларів, повідомляє космічне агентство.

Согласно даними космічного агентства США, комп'ютер, встановлений на борту "Кеплера", перейшов самостійно в безпечний режим роботи ще 12 травня. Це пов'язано, можливо, з розворотом орбітальної обсерваторії в непередбаченому напрямку. Усілякі спроби налагодити роботу механізму, як повідомляють вчені, не принесли позитивного результату. Інженерам аж до кінця 15 травня відновити управління "Кеплером" так і не удалось.

Телескоп переміщається за допомогою відразу 4-х важких маховиків. Один з приладів припинив працювати ще минулого року, в липні, другий з ладу вийшов напередодні. Двох, що залишилися маховиків, як з'ясувалося, недостатньо для нормальної роботи телескопа.

Потеря "Кеплера" для науки вже цілком очевидна, як відзначають вчені. І якби навіть роботу системи вдалося відновити, сам апарат полагодити не вийшло б, так як телескоп розташований вона орбіте навколо Солнца, на відстані від Землі приблизно 40 мільйонів кілометров.

"Безумовно, для проекту це дуже сумні новини. Адже досі він проходив просто блискуче і дарував нам надію на безліч відкриттів. Завершувати проект ми поки не готові, але ми надзвичайно задоволені його підсумками в будь-якому випадку ", - сказав Джон Грансфелд, заступник керівника NASA з науке.

НАСА обнаружило сотни планет, на которых может существовать инопланетная жизнь