26/04/2013

Центр Землі на 1000 градусів гаряче ніж вважалося раніше

Учение визначили, що температура в центрі Землі становить 6000 градусів за Цельсієм, що на 1000 градусів гаряче, ніж було визначено в ході попереднього експерименту, що проходив 20 років тому. Нові значення підтверджують геофізичну модель, згідно з якою різниця температури між твердою корою і мантією повинна становити, щонайменше, 1500 градусів, щоб пояснити наявність магнітного поля Землі. Більше того, вченим вдалося визначити, чому в ході попереднього експерименту було отримано занижене значення. Результати їх дослідження опубліковані в журналі Science за 26 квітня 2013 року.

Ісследовательскую команду очолювала Агнес Дюваль з Французької технологічної організації CEA.

Для відтворення температури центру Землі, вчені застосували алмазну камеру, створювала тиск у кілька мільйонів атмосфер, і потужні лазерні промені, які піднімали температуру до 4000 або 5000 градусів за Цельсієм. Вивчаючи агрегатний стан заліза при різних температурах в лабораторії, можна знайти точне значення температури внутрі ядра Землі, адже залізо, під впливом високої температури і тиску, переходить з рідкого стану в твердий.

"Ми розробили нову техніку, для визначення твердого, рідкого або частково розплавленого стану речовини всього за секунду, за допомогою процесу під назвою дифракція ", - повідомляють вчені.

Ошібка, допущена в ході попереднього експерименту, була допущена з вини оптичного способу визначення агрегатного стану заліза. Ймовірно, що процес рекристалізації на поверхні, був інтерпретований як расплавленіе.

Орігінал (на англ. Мовою): Phys.org

Обнаружено магнитное поле в звездной системе Epsilon Lupi

Команда астрономов обнаружила так называемое “ископаемое” магнитное поле в у обоих звезд древней двойной звездной системы под названием Epsilon Lupi. Epsilon Lupi, также известная как HD 136504 является ярким двоичным объектом расположенном в южном созвездии Lupus. Пара звезд находится примерно в 500 световых годах от нас, а масса каждого приблизительно в 7-8 раз больше массы Солнца. Их общая яркость более чем в шесть тысяч

Магнитное поле Земли ослабевает

Изменения магнитного поля Земли происходили в прошлом не раз. Известно, что поле меняет направление в среднем примерно раз в 250 тысяч лет. Однако последний существенный сдвиг магнитных полюсов, так называемый переход Брюнес-Матуяма, произошел уже более 780 тыс. лет назад. Очевидно, что смена магнитных полюсов должна произойти в "ближайшем" будущем.

Раскрыта загадка магнитного поля Юпитера

Долгие годы оставалось загадкой магнитное поле Юпитера, структура которого напоминает магнитное поле Земли, хотя небесные объекты эти совершенно друг на друга не похожи. Наконец, стало возможным изучить магнитное поле газового гиганта более подробно. Удалось это благодаря компьютерной модели, созданной группой сотрудников Института исследований Солнечной Системы под руководством Макса Планка.