07/03/2013

На затонулому кораблі виявлений «сонячний камінь» вікінгів

Археологамі було встановлено, що кристал, який аквалангісти виявили на борту затонулого в 1592 році англійського судна, можливо, використовувався для навігації по Сонцю. Виходить, що легендарний «сонячний камінь» справді існував. Подробиці дослідження французькі вчені з Університету Ренн I, опублікували в журналі Proceedings of the Royal Society A.

Несколько років на корабле єлизаветинської епохі, зазнав аварії в протоці Ла-Манш біля берегів британського острова Олдерні, був знайдений невеликий ромбічний кристал розміром 5х3 сантиметри. Незважаючи на те, що він знаходився поряд з навігаційними приладами, точне призначення кристала залишалося невідомим.

Виполнів аналіз хімічного складу кристала, автори роботи визначили, що він був виточений з ісландського шпату. Пролежавши 400 років у морській воді, кристал став каламутним, а поверхня його подряпана піском. Колись камінь був абсолютно прозорим і моряками використовувався як оптичний компас.

Несколько копій кристала, виготовлені вченими допомогли їм з'ясувати, що він дозволяв орієнтуватися в похмуру погоду за Сонцем з помилкою лише в один градус. Це явище пояснюється характерним для ісландського шпату розщепленням сонячного світла на два промені з різною поляризацією. Так, визначити положення Сонця можна, повертаючи кристал. По всій імовірності, саме так у стародавніх скандинавів будувалася навігація.

Гіпотезу про природу «сонячного каменю», про який згадувалося в сагах вікінгів, вперше висунув данський археолог Торкільд Рамскоу ще в 1967 році. Однак підтвердити її археологічними знахідками до теперішнього часу не вдавалося. Дослідники вважають, що їм вдалося, нарешті, заповнити цей пробіл. Кристал з англійського судна свідчить про те, що моряки продовжували використовувати «сонячний камінь» навіть після завершення епохи вікінгов.

Самый огромный эко-катамаран, созданный человеком

В конце марта нынешнего года на воду наконец спустили прогулочное судно, которое может вместить в себе до 150-ти человек. Судно использует в своей работе разные виды эко-энергии. Катамаран, который собирался по чертежам Eco Slim, может быть использован для прогулок туристов. Длина данного судна 25 метров, а ширина 11 метров. Проект судна разрабатывался при участии инженеров Политехнического университета и построен

Под Геленджиком обнаружено судно, которое может оказаться Ноевым ковчегом

Исследователи из некоммерческой организации “Космопоиск” на дне Черного моря обнаружили окаменелые останки древнего судна, возраст которого может достигать 12 тысяч лет. По их мнению, находка является ни чем иным, как Ноевым ковчегом. По словам координатора экспедиции Вадима Черноброва, поиски Ноева ковчега решено было вести недалеко от Геленджика, так как Ветхом Завете сказано, что судно осталось на горе Арарат, которое впоследствии поглотили воды

Учёные обнаружили на дне чёрного моря корабль, которому 13 веков

В акватории Краснодарского края учёными найдено древнейшее торговое судно. В Чёрном море Краснодарского края, найдены части торгового корабля, его возраст насчитывает тринадцать веков. Судно нашли неподалёку от берегов Таманского полуострова члены фанагорийской экспедиции, учёные отечественной академии наук. Исследователи отмечают, что всего в мире насчитано не больше пяти таких отлично сохранившихся экземпляров.