01/02/2013

У майбутньому році НАСА запустить найбільший за всю історію "сонячний вітрильник"

Косміческое американське агентство НАСА планує наступного року запустити самий величезний за всю історію сонячне вітрило, площа якого 1,2 тис. кв. м.

Проект назвали Sunjammer, з дозволу спадкоємців всім відомого фантаста Артура Кларка. Саме так називався розповідь 1964 про регаті "сонячних яхт". Парус, довжина сторони якого практично 38 м. виготовить компанія L'Garde, яка в 1996 р. відправила "надувну" експериментальну антену на МКС.

В поточному році очікується, що проект буде офіційно оцінений НАСА, і пройде кілька наземних випробувань. Попередній запуск запланований на кінець майбутнього року, апарат виведе на орбіту Falcon 9 - ракета-носій приватної організації SpaceX. Фахівці розраховують, що він зможе відійти від нашої планети на три млн. км, або вісім середніх відстаней від Землі до Місяця.

Каптон стане матеріалом для вітрила - це поліімідного плівка, яка розроблена DuPont і використовується, наприклад, в скафандрах астронавтов і гнучкою електроніці. У рамках проекту DuPont виготовить каптоновому полотно, товщина якого всього п'ять мікронів, так, в складеному стані вітрило буде важити приблизно 32 кг.

Помімо цього, Sunjammer транспортує в космос прах Джина Родденберрі творця "Зоряного шляху" і його дружини Меджел, а також деяких клієнтів Celestis, компанія, яка з 1997 р. займається космічними меморіальними польотами.

НАСА вважає, що сонячні екологічні вітрила корисні будуть для вивчення астероїдів в округах Землі і для аналізу космічної погоди, а в майбутньому і для міжзоряних польотів. Влітку 2010 р. першим "вітрильником" в історії став японський зонд "Ikaros", а восени того ж року Америка запустила свій апарат NanoSail-D у якого площа вітрила становила 9,3 кв. м.

Ракета SpaceX потерпела крушение