03/11/2012

Мікроби залишаться єдиними мешканцями Землі

Через 2,8 млрд років зникне остання форма життя на Землі. Вона буде спалена червоним вмираючим гігантом - Сонцем. За мільярд років до настання апокаліпсису на планеті єдиними живими істотами залишаться одноклітинні організми, мешкають в ізольованих гарячих і солоних водоемах.

Ето страхітливий прогноз для земного життя, але промінь світла для тих, хто шукає життя на інших планетах. Оскільки, таким чином, з'являється надія на її виявлення в місцях, перш розглянутих, як непридатні для життя.

Учение з Сент-Ендрюського університету Великобританії на підставі відомих нам відомостей про Землю і Сонце, розрахували всю хронологію згасання життя і спробували перенести дані на ряд інших планетних систем. При цьому враховувалося те, що старіння сонцеподібних зірок відбувається по-різному в залежності від розмірів.

Ісследователі почали з того, що змоделювали зростання температури в різних широтах на поверхні Землі, враховуючи також зміни орбіти планети. Спочатку з її обличчя зникнуть всі рослини, всі ссавці і риби, потім безліч безхребетних. Вода з океанів випарується, тектоніка зупиниться, бо не буде змащення (води) необхідної для руху плит. І тільки на великих висотах, в глубокіх пещерах і під землею будуть ще існувати невеликі водойми з гарячою солоною водою. Мікроорганізми, пристосовані до подібних умов, будуть правити Землею приблизно мільярд років. Потім зникнуть і вони.

Екстраполяція зірок різного розміру на планетні системи показала, що в перші 3 млрд років на тілах, подібних до Землі, нічого крім одноклітинних немає. Існування складних форм життя можливо лише відносно короткий період часу перед початком уміранія Солнца, після цього все повертається знову до мікроорганізмів. Так, шанси знайти на інших планетах складне життя дуже невеликі.

Проте, астробіологів це анітрохи не засмучує. Найменший натяк на присутність найпримітивніших форм стане величезним проривом і удачею. Цілком можливо, планети, які нам здаються сьогодні незаселені, просто перебувають на тій стадії, коли на них життя тільки зароджується або вмирає, і це главное.

Древняя настольная игра обнаружена в Турции

При раскопках кургана Башур Хаюк, который располагается в 20 километрах от провинции Сиирт на юго-востоке Турции, археологи обнаружили набор фигурок, предназначенных для настольной игры, возраст которых составляет более 5000 лет, что позволяет специалистам отнести данную игру к одной из самых древних. Форма и количество фигурок указывают на то, что механика игры была построена вокруг числа четыре, как рассказал Халюк Сагламтимур, археолог из Эгейского университета. Находка из Турции представлена в виде набора, состоящего из 49 различных

Личная жизнь женщины зависит от формы ее черепа

Форма женской головы может рассказать о продолжительности и успешности отношений этой дамы с мужчинами. Такое неожиданное открытие сделали ученые из Великобритании. Наблюдения, опубликованные в журнале British Journal of Psychology исследователями из университетов Стирлинга и Глазго, позволили заключить, что предсказать личную жизнь женщины может форма ее черепа. Ранее было установлено, что для флирта представители сильной половины человечества выбирают дам с тонкими чертами лица, и с более маскулинными – для долгосрочных

Остров, появившийся в Японии при извержении вулкана, вырос

Новорожденный остров стал результатом вулканической деятельности в водах Тихого океана и выбросов вулканической магмы и пепла. 20 ноября в результате вулканического подводного извержения неподалёку от архипелага Огасавара образовался новый остров, который к сегодняшнему дню успел вырасти в 3,7 раза. Он появился из-за подводного вулкана на Тихоокеанском дне и выбросов магмы и вулканического пепла. Первоначальный его диаметр равнялся двумстам метрам, а высота — двадцати метрам.