31/08/2012

Стародавній супервулкан виявлений під Гонконгом

Под Гонконгом таїться древній супервулкан, саме останнє виверження якого відбулося ще в мезозойську еру, близько 140 мільйонів років тому, на межі двох періодів: юрського і крейдяного. Такі відомості групи вчених, які виконали дослідження території величезного геологічного парку, до складу якого входить ланцюг дрібних островів і скель - результат вулканічних вивержень в передмісті Сай Кун.

Предположеніе про наявність на цій території вулкана неймовірної потужності, який опустився згодом в надра землі і під воду частково, виникло ще в 2008 році. Проте лише нещодавно точне підтвердження достовірності цього факту було представлено експертами, як передає місцево видання. Фахівцями було встановлено, що діаметр кратера гігантських розмірів або кальдери супервулкана становив 18 кілометрів. Площа його при цьому охоплювала і нинішній півострів Коулун, і цілий острів Гонконг, забудований нині хмарочосами.

"Китайський місто розташоване на давньому вулкані. Але він давно згас і вивергатися вже ніколи не буде", - розповіла Деніз Тан, вчений-геолог. Колись, "за оцінками фахівців, ця" вогнедишна гора, викидала велика кількість в атмосферу вулканіческого пепла, близько 1, 3 тисяч кубічних кілометрів.

Доктор Родерік Сиуелл, один з авторів цього відкриття розповів, що вченим на сьогоднішній день відомо про існування 50 супервулканів на Землі всього, потужні виверження яких могли змінити радикальним способом ландшафт, істотно вплинути на клімат на планеті і викликати ряд катастрофічний лих. Останнє подібне виверження сталося на Північному острові Нової Зеландії приблизно 27 тисяч років тому, в результаті чого з'явилося озеро Таупо.

Китайские ученые создали умную ткань, не боящуюся стирки