12/04/2012

Як пов'язані між собою емоції і увага в мозку?

Учение визначили особливий механізм в нейронах, який відповідає за перемикання уваги людини на те, що пробуджує в ньому найсильніші і яскраві емоції.

Наше увагу в першу чергу приваблює те, що викликає в нас певні почуття, від сили цього емоційного відгуку залежить ступінь напруженості нашої уваги. Це цілком здається очевидним, проте, ученим лише недавно вдалося визначити, допомогою яких нейрофізіологічних механізмів пов'язані між собою увагу і емоції. Фахівці з Бостонського університету (США) спробували знайти які-небудь специфічні шляхи, які пов'язують таку область мозку, як міндалевідное тело, з центрами, контролюючими увагу. Амігдала або мигдалеподібне тіло вчені відомо в науці ще як «зона страху», однак воно приймає участь у формуванні різних емоцій. Було б логічно припустити, що мигдалеподібне тіло відповідає і за процес перемикання уваги в умовах сильного емоційного враження.

Ісследователі вводили в мигдалеподібні тіла макак-резусів спеціальну фарбу, яка потім поширювалася звідти по проводять нервових шляхах. За допомогою цього методу можна було відстежити напрямки та контакти окремих аксонів - отростков нервових клеток, що передають інформацію на наступний нейрон. Виявилося, що аксони, що виходять з амігдали, зосереджуються в ретикулярних ядрах таламуса, який займається первинною обробкою сигналів від органів почуттів. Тобто від таламуса залежить, якому сигналом віддати перевагу, куди дивитися і що слухати. За словами вчених, аксони від амігдали до таламуса грають роль «виділеної лінії»: сигнал, який вони проводять, надзвичайно потужний, що пригнічує інші імпульси, які могли б відвернути таламус від інформації по емоціям.

Результати досліджень учені збираються опублікувати в Journal of Neuroscience.

Столь потужний канал зв'язку більш ніж важливий, коли загрожує небезпека. Наприклад, якщо в полі зору потрапляє велика змія або якийсь хижак, імпульс страху з мигдалеподібного тіла повинен придушити всі інші, щоб увага сконцентрувалося на загрозі. Отримані дані допоможуть зрозуміти деякі особенності психічних расстройств. Наприклад, підвищена тривожність може бути пов'язана з надмірною активацією проводить шляху між амигдалит і таламуса, коли абсолютно все, що відбувається навколо, сприймається як потенційна небезпека. І навпаки, при депресивному стані цей зв'язок може бути ослаблена так, що людина буквально перестає помічати небудь. Ну а успішне лікування захворювання залежить від того, наскільки вдасться привести в норму механізм, що зв'язує емоції і вніманіе.

Американцы раскрыли тайну старческой забывчивости

Ученые из США выяснили причины увеличения забывчивости в преклонном возрасте. Исходя из опыта на мышах, связано это с пониженным уровнем белка в человеческом мозге, который несет ответственность непосредственно за потерю памяти. Эксперты полагают, что данное открытие поможет разработать новые методики лечения, которые спасают в пожилом возрасте от забывчивости. Во время работы сотрудники медцентра при Колумбийском университете провели анализ головной мозг 8 человек, умерших в возрасте от 22 до 88 лет.

Биологи раскрыли особенность хомячков, поедающих скорпионов

Американским исследователям удалось выяснить, почему хомячки рода Onychomys могут нападать бесстрашно на скорпионов, ничуть не боясь их яда. Дело в том, что чувствительные к боли клетки организма кузнечниковых хомячков яд скорпиона не активирует, а блокирует. Результаты исследования были опубликованы в журнале Science. В ходе молекулярного анализа специалисты из ряда научных центров США выяснили также, с чем связаны такие различия в нервных клетках хомячков и нейронах обычных мышей, которые испытывают очень сильную боль от укуса скорпиона.

Ученые обнаружили нервные клетки, подавляющие аппетит