05/04/2012

У Китаї виявили пухнастого тираннозавра

Учение недавно з'ясували, що тираннозавра за життя, можливо, були вкриті м'яким пухом. Принаймні, саме так виглядали їхні найближчі родичі, які мешкали на північному сході Китаю кілька мільйонів років тому.

Почті цілі скелети хижих динозаврів Yutyrannus huali великих розмірів були знайдені групою китайських і канадських палеонтологів в місцевості Ісянь провінції Ляонін. Скелети належали одному дорослому динозавру і двом молодим особинам, що жив на Землі 125 мільйонів років тому, тобто на 60 мільйонів раніше, ніж з'явилися справжні тіраннозаври.

В довжину тварини досягали 9 метрів і важили близько 1,4 тонн. Їх відмітні зовнішні ознаки - гострі зуби, голова загостреної форми і трипалі лапи - були характерні для типових теропод, хіщних дінозавров, переміщаються на задніх лапах.

Названіе цього динозавра перекладається з китайської та латинської як "прекрасний пернатий тиран". Дійсно, серед викопних вчені знайшли чіткі відбитки невеликих пір'я. Швидше за все, призначення такого незвичайного оперення полягало в теплоізоляції, хоча, цілком можливо, що пухнасті пір'ячко забезпечували динозаврам додаткову маскування або служили способом залучення партнерів під час шлюбного сезону.

Стоіт відзначити, що виявлення пір'я у хижих динозаврів невеликих розмірів в останні роки стали звичною справою. Але сліди оперення у великих карнозавров поки вченим зустрічати ще не доводилося, звідси навіть виникла дискусія про те, чи були аллозаври і Карнотавр колись пернатими або втратили це характерна властивість на одному з етапів своєї еволюції. Динозавр Yutyrannus виявився майже в 40 разів крупніше найбільшого з вже відомих пернатих ящерів - Beipiaosaurus. Вчені припускають, що його величезний розмір не дозволяв йому літати, та і його тонкі ниткоподібні пір'я очевидно не призначалися для польоту.

Ето відкриття підтверджує теорію про те, що сучасні птахи є прямими нащадками невеликих теропод, одягнених у оперенье, які влаштувалися на деревах у пошуках їжі чи притулку і згодом навчилися планувати і летать.

Динозавры, как выяснили ученые, не вымерли

Учеными из института Оксфорда недавно было проведено исследование на предмет установления факта генетических изменений динозавров по ходу их эволюции. Исходя из данных, собранных ими в ходе первого и небольшого исследования, ученым удалось прийти к выводу, что все динозавры, жившие на земле более двухсот миллионов лет назад, не вымерли, а стали птицами. Главной целью организованных группой ученых исследований стало определение

Новый вид динозавра открыт в Юте

Останки динозавра нового вида были обнаружены в штате Юта. Ученые считают, что гигантский хищник с массивным черепом и огромными зубами, которого они прозвали «кровавым королем», приходится «двоюродным дедушкой» тираннозавру-рекс. Новый ящер, длина тела которого достигала почти 7,5 метров, был старше тираннозавра-рекс на 10 миллионов лет. Кости древнего животного были представлены публике в Музее естественной истории Юты в Солт-Лейк-Сити, а сведения об открытии нового вида – в научном издании Plos One.

В Британии найдены останки хищного динозавра