24/01/2012

Імунною системою можна керувати силою думки

В телевізійних передачах про екстрасенсів і знахарів часто показують, як вони можуть заговорювати різні хвороби. Пошепчут небудь над хворим місцем або кривавою раною, і вона ніби потроху починає затягуватися. Або ж подивляться пильним поглядом на людину, що страждає смертельним захворюванням, і він відразу начебто відчуває полегшення і навіть встає на ноги. Лікарі такий вид нетрадиційної медицини називають фокусами. Однак поточні дослідження показали, що іммунная сістема підвладна силі думки людини. Зокрема, наш мозок здатний впливати на інтенсивність прояву алергічної реакції. Такий висновок зробила група дослідників з Університету Південної Австралії.

Експерімент, в якому взяли участь кілька добровольців, передбачав введення ін'єкцій гістаміну: цей тканинний гормон наш іммунітет виробляє у великих кількостях під час алергічних нападів. Гормон вводили в руку, але досвід був організований таким чином, щоб здавалося, ніби то гістамін вводять в руку гумової ляльки. Тобто респондент вважав, що з його рука залишилося незайманої, а препарат вколюють у муляж. А в іншу руку тим часом робили справжній укол.

Так, дослідники з'ясували, що «ілюзія введення препарату», тобто коли людина думав, що гістамін був введений не йому, викликала більш сильну алергічну реакцію. Виглядало це так, начебто б мозок, бачачи, як роблять ін'єкцію, і, розуміючи, що в цьому немає ніякої небезпеки, придушував імунну відповідь організму. Ілюзія також викликала деяке зниження кровотоку і температури в реальному, але нібито замещенной руці. Виходить, що імунна система людини контролюється його мозком.

Такім чином, неврологи з'ясували: якщо людина не відчуває якусь свою частину тіла, імунна система реагує на це цікавим чином, сприймаючи цю частину як чужорідну. Це нове відкриття проливає світло на такі види аутоімунних захворювань, як шізофренія, аутизм, інсульт, епілепсія, анорексія і булімія.

Тем не менше, скептики наполягають на необхідності проведення додаткових перевірочних експериментів, так як дуже неймовірними їм здаються отримані результати.

Ученые из США обнаружили, что клетки иммунной системы атакуют мозг после травмы головы

Ученые из медицинского центра Техасского университета (США) обнаружили, что после полученной травмы головы иммунная система запускает механизм, фактически направленный против клеток головного мозга. Степень наносимого вреда оказалась во многом связанной не с самой травмой, а с описанной иммунной реакцией. Результаты исследования опубликованы в журнале Acta Neuropathologica Communications.

Ученые выяснили, почему дети так часто болеют

Мамы всей планеты обеспокоены, почему их малыши часто болеют. Всё дело в «ослабленном» иммунитете, с которым малыши рождаются. Дети предрасположены к болезням из-за недоразвитой иммунной системы, но ученые сообщают, что в будущем можно будет все исправить. Они активируют главные клетки организма, которые смогут противостоять болезням с рождения. Ученые Университета Мичиган, США, рекомендуют естественный способ в борьбе с инфекциями. Ключ скрыт в сигнальных клетках, которые снижают развитие главных иммунных клеток на ранней стадии развития.

Вирус герпеса можно использовать для борьбы с раком

Неприятный, хоть и не смертельный вирус герпеса, возможно, будет использоваться в качестве орудия борьбы с широко распространенным по всему миру раком молочной железы.