23/01/2012

Створено один біт пам'яті всього з 12 атомів

Ісследовательское відділення IBM не перестає удівлять світ все новими рекордами за найменшою кількістю атомів, застосовуваних для збереження одного біта інформації, фундаментальної одиниці цифрових даних. На цей раз, це число складає всього лише 12. Як заявили в IBM, це досить значне поліпшення поточних досягнень, враховуючи, що в сучасних комп'ютерах на один біт, доводиться мільйон атомів (за нашими приблизними підрахунками, це близько 69 квадрильйонів (мільйонів в четвертого ступеня) атомів на 8Гб). Збудувавши атоми в дві лінії по шість, з переміжною магнітної спрямованістю, дослідники знайшли спосіб ізолювати біт таким чином, щоб оточуючі біти не створювали магнітних перешкод один одному.

В компанії помічають, що закон Мура, згідно з яким кількість транзисторів на інтегральних мікросхемах буде подвоюватися кожні два роки, вперше після довгого періоду часу перебуває під загрозою зриву, оскільки виробники мікросхем починають досягати фізичних лімітів величини транзисторів. Щоб темп не забарилися, необхідно застосувати фундаментально відмінний підхід і ним може стати пам'ять, що складається з індивідуальних атомів. Довгострокова мета полягає у створенні набагато більш ємною пам'яті, ніж доступна сьогодні. Створена ними пам'ять в 417 разів більш містка, ніж DRAM і в 10 000 разів ніж SRAM. А це означає, що ваш комп'ютер майбутнього буде мати кілька терабайтов оперативної пам'яті і кеша, хоча на даний момент залишається невідомим, скільки часу займе впровадження даних виробничих процессов.

Орігінал (на англ. Мовою): Theverge