12/12/2011

Пройшло останнє в році місячне затемнення

Последнее в році, що минає 2011 суперзатменіе місяця пройшло в суботу ввечері. Суперзатменіем це явище називають тому, що тінь нашої землі повністю приховає місячний диск.

Суперзатменіе могли спостерігати при гарній погоді жителі Європи, США і західних регіонів Росії. У цих регіонах Місяць висіла дуже низько над горизонтом і виглядала ще більше, ніж в зеніті.

Затменіе Місяця відбувається, коли наш природний супутник входить в земну тінь. При повному збігу орбіт Землі і Місяця такі затемнення земляни могли б спостерігати раз на місяць. Однак кут між місячної і земної орбітою становить 5 градусів, а щоб ми змогли побачити місячне затемнення, супутник в повний місяць повинен переміститися в точку перетину своєї орбіти з площиною орбіти Землі. Щорічно можна спостерігати одну або два таких затемнення. Цього року перше лунное затменіе сталося 15 іюня.

Последнее в цьому році затемнення, за даними НАСА, тривало з 11.33 до 17.30 за грінвічським часу і з 15.33 до 21. 33 за московським времені.

Полутені Землі Місяць торкнулася в 15.33. У цей час у Північній Америці супутник було видно на заході, а на європейському континенті - на сході. Астрономи і психологи досі намагаються з'ясувати причини місячної ілюзії, що виникає в момент такого затемнення. Справа в тому, що в ході затемнення, коли супутник розташовується над горизонтом, а на його тлі видніються будівлі та дерева, диск візуально раптом набуває гігантські размери.

Когда Місяць входить в півтінь, вона починає червоніти, перетворюючись на «кривавий диск». «Кривавий» колір супутника пояснюється процесом заломлення променів через земну атмосферу. У таких випадках майже всі короткохвильове синє і блакитне випромінювання поглинається, а помаранчеве і червоне проходить, фарбуючи супутник в яскравий червоний колір.

Із року в рік відтінок в години затемнення супутника може змінюватись, перебуваючи в залежності від концентрації пилу в стратосфері. Темніше Місяць ставати, якщо в стратосфері накопичується, наприклад, вулканічна пиль.

Земная тінь повністю покрила Місяць в 18. 06 за московським часом і тривала повна фаза місячного затемнення 51 хвилину. Весь цикл затемнення можна було спостерігати по всьому світу, за винятком країн південно-західної Африки, Південної та Центральної Америки, Антарктиди і Західної Європи - в цих регіонах не вдалося поспостерігати за першою фазою затемнення, а жителі сходу США не побачили завершального етапу затемнення.

Ето було останнє затемнення і на кінець року подібних явищ більше не провіщається. Всього цього року можна було спостерігати цілих шість затемнень - два місячних повних затемнення і чотири приватних затменій Солнца. Наступне затемнення земляни зможуть побачити вже в травні наступного року. На цей період припадає кільцеве сонячне затменіе.

Сила японского землетрясения удивила сейсмологов

Землетрясение силой в 8.9 магнитуд по шкале Рихтера вошло в десятку самых крупных из зарегистрированных и возникло на месте геологического сброса, где ожидали меньших толчков. Землетрясение в 8.9 магнитуд, которое произошло в пятницу в Японии, "попадет в топ-10 самых сильных землетрясений из когда-либо зарегистрированных, с тех времен

Метеорит «Черная красавица» признан самым древним

Найденный в 2011 году метеорит после проведенных анализов объявлен одним из древнейших марсианских метеоритов. Такой вывод сделала группа из Университета Нью-Мексико. Возраст уникального космического объекта составил 2,1 млрд лет. Метеорит получил название NWA 7034, однако он больше известен под именем «Черная красавица». В настоящее время самым старым метеоритом считается AllanHills , который был обнаружен в Антарктиде в 1984 году. Его возраст составляет 4,5 млрд лет. «Черная красавица» имеет вес 320 грамм.

НАСА сообщает о непредвиденном поведении Солнца

Согласно расчётам учёных в этом году должен был произойти солнечный максимум, пик 11-летнего цикла нашего светила. Но, как оказалось, солнечная активность находится на неожиданно низком уровне. "Количество солнечных пятен значительно ниже тех величин, которые мы наблюдали в 2011 году, а сильные солнечные вспышки были редки", - сообщает НАСА. Такие результаты поразили экспертов, которые выразили сомнение в точности собранных НАСА данных. Однако, физик Дин Песнелл нашел этому феномену другое объяснение.