05/10/2011

Ще один супутник впаде на Землю

Весь світ затамувавши подих стежив за ситуацією з супутником НАСА UARS який впав назад на Землю. Не минуло й кількох тижнів, як виникла ще одна загроза подібного плану - ще один супутник падає зі своєї орбіти. Наприкінці жовтня або початку листопада, німецький супутник ROSAT здійснить неконтрольоване падіння на Землю. Хоча за розмірами він поступається UARS, тим не менше, очікується, що більше осколків залишаться неушкодженими після повторного входження в атмосферу. За підрахунками німецького космічного агентства, існує 1 з 2000 шанс, що він потрапить до людини, що вище ніж 1 з 3 200 по оцінці НАСА для UARS.

Немецкій супутник ROSAT був запущений в 1990, "помер" у 1998 і важить дві з половиною тонни. За розрахунками німецького космічного агентства, близько 30 уламків загальною вагою менше двох тонн переживуть входження в атмосферу. У числі уламків можуть бути гострі осколки дзеркала. Вчені не можуть сказати, де і коли відбудеться його крах.

Что стосується людей, то існує 1 шанс з 14 трильйонів, що він потрапить саме в вас. Хейнер Клінкрад зі Служби космічних уламків в Європейському космічному агентстві сказав: "Неможливо акуратно передбачити місце повторного входження ROSAT в атмосферу. Хоч скільки акуратне припущення можна буде робити тільки за дві-три години перед тим, як відбудеться крах ".

Что відбувається, коли супутник падає на Землю?

Как розповів астроном Ян Гріффін, земна атмосфера помітно уповільнює падаючі супутники. Велика частина супутника буде дезінтегрірована високою температурою, яка викликана тертям об атмосферу. З цієї ж причини ми можемо бачити падаючі зірки - згоряють в атмосфері метеори. При повторному входженні в атмосферу, космічні супутники зазнають неймовірних перевантаження, які досягають 10 g. Для порівняння, при гальмуванні на високій швидкості, перевантаження, які відчувають гонщики Ф-1, досягають 5 g.

Прічіна, по якій так важко передбачити місце краху, полягає в тому, що щільність у вищих шарах атмосфери варіюється в широкому діапазоні, від чого залежить сила опору. Помилка всього в декілька хвилин, призведе до значного відхилення від наміченого місця падіння, адже швидкість супутника дуже веліка.

Орігінал (на англ. мовою): Dailymail

Астрономы говорят, что по Великобритании может ударить астероид

Специалисты лаборатории NASA выдвинули предположение о приближающемся к земле метеорите, который преимущественно угрожает Великобритании. С таким заявлением выступил на прошлой неделе один из экспертов отдела наблюдения за перемещением астероидов, хаотично движущихся в пространстве космоса. В соответствии с прогнозом, составленным учеными американского центра управления полётами в космос, астероид упадёт на землю

Ученые запустят космический аппарат на астероид для защиты Земли

Ученые собираются отправить космический корабль на астероид, чтобы подготовиться к возможному прямому столкновению с Землей. При этом НАСА опровергла недавние слухи о том, что комета столкнется с нашей планетой. Тестовая миссия, в ходе которой будут отработаны действия по предотвращению столкновения астероида с Землей, проведет Европейское космическое агентство. В ходе испытаний, названных "Дон Кихот", будут запущены два космических корабля.

Образцы марсианского грунта будут доставлены на Землю в 2020 году