23/11/2013

Виявлено родовище блакитних каменів Стоунхенджа

Археологі знайшли місце, звідки привозилися блакитні камені, які використовували для будівництва Стоунхенджа. Виявляється, це місце знаходиться не далі, ніж за три кілометри від того, де раніше вже проводилися розкопки, повідомляє зарубіжне видання Daily Mail.

Стоунхендж, секрет будівництва якого було розкрито ісландським інженером, являє собою кам'яну споруду, розташоване в графстві Вілтшир. Це один з найбільш знаменитих археологічних світових пам'яток культури. Будівництво Стоунхенджа началось приблизно в 2600 г. до н. е.. Для цього використовувалися величезні валуни піщанику і моноліти, які привозили здалеку - всього 11 каменів з діабазу, які називають блакитними, твердої вулканічної породи. Було висунуто декілька версій щодо їх родовищ, за однією з них це гряда пагорбів Преселі (Preseli Hills) в графстві Пембрукшир. Головним "кандидатом" вважався при цьому пагорб Карн Менин (Carn Menyn).

Однако, як з'ясувалося, розкопки проводилися в невірному місці. До такого висновку прийшла група вчених під керівництвом Річарда Бевінс з Національного музею Уельсу, що опублікували свої відомості в Journal of Archaeological Science. Справжнє родовище каменів, як вважають вчені - пагорб Карн Гоедог (Carn Goedog).

Тем не менше, вченим поки невідомо, яким чином ці п'ятитонні брили були переміщені на відстань більше 250 км. "Були припущення, що люди перевозили їх спочатку в Мілфорд Хейвен (місто в Пембрукшир), а потім вже по морю доставляли на човнах до Солсбері (місту в 13 кілометрах від Стоунхенджа). Деякі вважали, що переміщення каменів відбувалося природним шляхом - за допомогою руху гірських порід в Льодовиковий період. Але не нам вирішувати, яка з цих теорій найбільш вірна. Головне завдання археологів - проведення розкопок і пошуки яких доказів (цих теорій) ", - зазначив у висновку Бевінс.

Стоунхендж - памятник британскому единству