06/08/2013

Вперше зафіксовано роботу людського вбудованого компаса

Научние працівники перший раз зареєстрували безпосередньо процеси роботи внутрішньої людської навігаційної системи, тобто спостерігали за активністю нейронів мозку, які відповідають за орієнтацію в просторі.

Определенная частина мозку, тобто гіпокамп - це центр просторової орієнтації ссавців. Експерти ще 1970-х рр.. виявили в ньому 2 види клітин, а саме координатні нейрони, а також нейрони місця. Перші відповідають безпосередньо за визначення в просторі положення щодо всіх видимих ??орієнтирів. Інші ж - за створення своєрідної сітки місцевості в мозку, за допомогою якої тварини знаходять і в темряві шлях на обстеженій місцевості.

"Кожен координатний нейрон включає свою роботу у точках на місцевості, розташованих у вузлах решітки з осередками у вигляді трикутників. Скоріше всього, активність даних нейронів бере свою початку в здатності людини орієнтуватися в просторі. Люди губилися б постійно без координатних нейронів, або їм довелося орієнтуватися виключно по строго певних об'єктах ", - говорить Джошуа Якобс, співавторів ісследованія.

Коордінатние нейрони до цього знаходили у щурів, мавп і летючих мишей. Дослідники в 2010 спостерігали побічно їх активність і у людей за допомогою магнітно-резонансної функціональної томографії. Можливість спостерігати їх роботу вчені отримали під час досліджень хворих на епілепсію, що лікувалися за допомогою електродів, які імплантуються в мозок.

В даному експерименті чотирнадцять випробовуваних грали в одну гру на комп'ютері. Гравці управляли велосипедом, їздив по відкритій місцевості. Тут необхідно було прокладати маршрут і одночасно збирати предмети, після чого згадувати зворотний шлях до точок, в яких були об'єкти. Зрештою, експерти показали дію координатних нейронів, а ще з'ясували, що вони поширені у людини в мозку більше, ніж у гризунов.

В мозге млекопитающих обнаружен 3D-компас