08/04/2013

Осколки метеорита вагою більше 10 кг виявлені в 15 км від Чебаркуль

Учение з Чехії стверджують, що приблизно в 15 кілометрах від озера Чебаркуль, в якому 15 лютого поточного року впав великий уламок метеорита, знаходиться як мінімум ще один великий шматок боліда. Про це повідомили представники Астрономічного інституту Академії наук Республіки.

Согласно підрахунками співробітників інституту, які одними з перших вичіслілі швидкість метеоріта в атмосфері, його траєкторія розтягнулася на 254 кілометрів. Космічний об'єкт був помічений в яскравому ранковому небі на висоті близько 92 кілометрів над поверхнею Землі.

Скорость метеорита склала 17,5 кілометрів на секунду. Він летів під кутом 17 градусів зі зростаючою яскравістю, яку йому надавав нагрітий газ. Досягнувши висоти 32 кілометри над Землею болід почав розпадатися на дрібніші частини, в результаті чого утворився запорошений інверсійний слід, який продовжував залишатися на небі довгий время.

Самий великий уламок вагою від 200 до 500 кілограм, а розміром - 0,5 метра, приземлився на дно озера Чебаркуль. Дрібні шматочки вагою до декількох десятків грамів розсипалися при ударі об лід на території до 30 кілометрів між Коркін і Еманжелинск. Деякі були знайдені вченими в ході експедіціі.

Ученые ищут магнитные аномалии на месте падения метеорита «Челябинск»

Группа ученых федерального исследовательского института изучает озеро Чебаркуль на предмет поиска обломков астероида, упавшего в регионе три года назад. Фактом, подтверждающим наличие на дне озера осколков метеорита, является магнитная аномалия, оказывающая воздействие на окружающую среду. Ученые взяли пробы воды и определили наличие вредных веществ, оставленных космическим телом, сформировавшимся в космосе

Ученые нашли фрагменты челябинского метеорита

Фрагменты метеорита, который упал на землю утром 15 февраля, были обнаружены учеными Уральского федерального университета (УрФУ) в районе озера Чебаркуль. Сообщение было опубликовано на в официальном микроблоге вуза. Обломки найденного вещества были доставлены сегодня экспедицией в университет. Исследователями была налажена видеотрансляция из лаборатории с тремя компьютерными мониторами, на которых изображен метеорит, а также фрагмент небесного тела небольшого размера.

Осколок метеорита весом более килограмма найден уральскими учеными