02/04/2013

Квантове взаємодія: у 10 000 разів швидше світла

С якою швидкістю відбуваються квантові взаємодії. Виявилося, що швидше за швидкість світла. Щонайменше, в 10 000 разів швидше.

К такого висновку прийшла команда фізиків під керівництвом Цзюань Інь з Науково-технічного університету Китаю в Шанхаї, провівши експеримент з зчепленими фотонами, або фотонами, які зберігають невидимий зв'язок між собою, навіть якщо їх розділяє величезна відстань.

Квантовим фізикам вже давно відомо, що при взаємодії двох фотонів, вони якимось чином можуть стати "пов'язаними". Цей експеримент проводився вже неодноразово, і він полягає в тому, що два пов'язаних фотона віддаляються один від одного: наприклад фотон А відправляється в Лос-Анджелес, а фотон Б в Бостон.

Прі вимірі поляризації фотона А, у фотона Б цей показник завжди буде протилежним. Неможливо вгадати поляризацію, що не вимірявши її, але сцепленние фотони якимось чином завжди моментально "дізнаються" про стан один одного, миттєво реагуючи на ізмененія.

Но що насправді означає "моментально"? Саме це вирішила перевірити китайська команда.

Ісследователі зчепити два фотони і відправили їх на дві станції, що знаходяться на видаленні в 16 кілометров один від одного.

Оні виявили, що швидкість квантових взаємодій, щонайменше, в 10 000 разів перевищує швидкість світла.

Фізікі пояснили, що ймовірність виявлення "точної" швидкості таких квантових взаємодій зникаюче мала, оскільки сучасна фізика забороняє таке в прінціпе.

Орігінал (на англ. Мовою): Science.nbcnews.com