14/03/2013

Найбільший радіотелескоп ALMA запущений в роботу в Чилі

В Чилі відбулося відкриття найбільшої в світі обсерваторії, серцем якої став найпотужніший радіотелескоп ALMA, передає телеканал «МИР 24».

Местом розташування обсерваторії стало високогірне плато Чахнантор, яке знаходиться на висоті більше 5000 м над рівнем моря в пустелі Атакама. На думку вчених, ця місцевість розпорядженні найбільш оптимальними умовами для спостережень за космічним простором: відсутність промислових виробництв, безхмарне небо і сухе повітря.

Теперь новий телескоп дозволить астрономам отримувати більш детальні і чіткі знімки процесса зародження звезд, утворення планет і галактик, які від Землі видалені на тисячі світлових років. Будівництво обсерваторії було здійснено завдяки участі 14 країн світу.

Об'ект являє собою конструкцію з 66 гігантських антен, загальна довжина яких становить 16 кілометрів. Дані, отримані за допомогою антен, буде обробляти суперкомп'ютер-«коррелятор», що виконує за одну секунду 17 квадрильйонів операцій.

В даний час функціонують лише 57 антен, але в жовтні поточного року радіотелескоп вже почне працювати на повну потужність. Очікується, що це телескоп зможе отримувати зображення, які за якістю будуть в 10 разів краще, ніж фотографії широко відомого телескопа НАСА «Хаббл».

Компьютерная эпидемия: эксперт рассказал об опасностях в киберпространстве