20/01/2013

Біоінженери навчилися зчитувати інформацію з молекул ДНК

Біоінженери з Гарвардського університету навчилися записувати і зчитувати інформацію з молекул ДНК, немов на флешку. Вченим вдалося записати на ДНК електронну книгу обсягом 5,27 мегабайт, що включає 11 картинок, 53426 слів і навіть Java-скрипт. Фахівці впевнені, що в майбутньому не зміну жорстким дискам і флешкам прийдуть молекули ДНК, які, незважаючи на свої мікроскопічні розміри, здатні вміщати величезний обсяг даних.

В молекулах ДНК інформація записується за допомогою бінарного коду, що складається з гуаніну, цитозину, аденіну і тиміну. Гарвардські біоінженери спочатку записали електронну книгу ланцюжками кодів у вигляді нулів і одиниць. Потім за допомогою лабораторного обладнання вони вивели безліч коротких ланцюжків з молекул ДНК, містять закодовану ланцюг знаків.

Всего у них вийшло близько 55 тис. таких фрагментів, кожен з яких зберігав певний шматок зашифрованого тексту. У такому вигляді інформація може зберігатися сотнями років і містити в собі цілу бібліотеку даних. Зберігати її можна у вигляді твердої солі або рідини.

Отметім, що це була не перша спроба записати дані на молекули ДНК. Так, у 2010 році Крег Вентер зі своїми колегами вперше вивів штучну клітину і залишив на ній зашифровану інформацію про своє ім'я, особистої веб-сторінці, а також записав кілька цитат. Дослідники з Канади, США, Європи намагаються записувати на ДНК не тільки текстову інформацію, але також дані інших типів, як наприклад, торгові марки. Інші вчені записують за допомогою бактерій популярну музику. Отже, цілком імовірно, що скоро ми взагалі забудемо про таких традиційних засобах зберігання даних, як диск або флешка.

Растения могут общаться между собой

С самого детства мы знаем, что абсолютно все растения живые, также как и люди. Они питаются, размножаются, развиваются и так далее. Но мало кто задумывался о том, умеют ли цветы, деревья, кусты, трава и другие растения общаться друг с другом? Но Профессор Вирджинского политехнического института Джим Вествуд установил, что они могут делать это путем обмена молекулами матричной рибонуклеиновой кислоты — мРНК. Раньше ученые считали,

Ученые открыли секрет вкуса водки

Исследователи обнаружили, что секрет популярности водки премиум-класса, среди культурно пьющих, кроется во внутренней химической структуре этого напитка. Хотя на первый взгляд, кажется, что водка бесцветна и безвкусна, на самом деле это далеко не так.

Нано-трансформер создан учеными на основе ДНК