27/11/2012

Череп стародавнього носорога виявлений у вулканічній породі

Несмотря на те, що виверження вулкана володіє руйнівними наслідками для навколишнього його ландшафту, деколи стихійне лихо може зберегти сліди минулого. Яскравим прикладом подібної "консервації" є череп носорога доісторичних часів, що зберігався в товщі вулканічної породи близько 9,2 мільйона років.

В відомостях, опублікованих у журналі PLOS ONE, група вчених з Бельгії, Франції і Туреччини повідомляє, що череп, виявлений ними в Каппадокії, належав особини Ceratotherium neumayri. Цей давно вимершій вид носорогов мешкав в епоху розквіту плацентарних ссавців, у міоцені, і вважається предком білих і чорних носорогів, що мешкають на землі сьогодні.

"Тіло тварини було" засмажила "при температурі близько 400 ° C, а потім розірване на окремі частини, підкоряючись руху пірокластичні потоків, - Пояснює процес "консервації" дослідник з Інституту наук про еволюцію університету Монпельє П'єр-Олів'є Антуан. - Череп, таким чином, був віднесений на 30 кілометрів північніше вихідного місця щільним потоком попелу ".

Для збереження останків, за словами вченого, протягом настільки довгого часу і необхідні спеціальні умови. Часто температура пірокластичні потоку може досягати 1000 ° C, що руйнівно для кісткової та інших тканин. Більш придатними є менш "гарячі" умови, де температура варіює від 250 до 600 ° C.

В науці відомо кілька випадків "консервації" останків такого типу, однак найвідоміший відбиток залишило в історії потужне виверження вулкана Везувій в 79 році нашої ери. Найсильніший природний катаклізм знищив цілий ряд античних міст на півдні Італії. У Помпеях археологи під товстим шаром попелу виявляли як споруди, так і останки людей і домашніх жівотних.

Исследователи обнаружили ископаемое волосатого носорога