16/11/2012

Вченими спростована "ртутна" версія смерті Тихо Браге

Учение з Данії встановили, що данська загальновідомий астроном Тихо Браге пішов з життя природним шляхом - найбільш ймовірно, від уремії, а не отруєний, як припускають багато дослідників.

Данное висновок вчені зробили, базуючись на інформацію, отриману після ексгумації тіла Браге, похованого в Храмі Діви Марії. Ексгумацію провели ще два роки тому, а її результати планували опублікувати в минулому році, однак через нестачу фінансів робота затягнулася. У новому повідомленні нічого не сказано про те, чи планують дослідники опублікувати в рецензованому журналі результати своїх робіт.

Тіхо Бразі був викладачем у Йоганна Кеплера і популярним астрономом. Виходячи з даних астронома, Кеплер вивів загальновідомі закони небесної механіки. Бразі спостерігав в 1572 р. новий об'єкт в сузір'ї Кассіопеї, який виявився новой звездой Ia типу. Пізніше об'єкт назвали на честь астронома. Незадовго до смерті, в 1601 р., Бразі працював над астрономічними таблицями, які отримали ім'я Рудольфових. Дану роботу завершив Кеплер, а самі таблиці застосовувалися астрономами і мореплавцями аж до дев'ятнадцятого століття.

На поточний момент є безліч версій щодо смерті астронома. За однією з них Бразі, дотримуючись придворний етикет, не міг під час обіду покинути в Празі королівський стіл і помер від розриву сечового міхура. Однак, фізіологічно таке нереально.

В дев'яностих роках минулого сторіччя отримала популярність версія про те, що дослідник був отруєний. Раніше повідомлялося, що в волосках з вусів Бразі зберігалися в музее в Празі було знайдено величезну кількість ртуті (у сотню разів перевищує норму). Сімома роками раніше двоє дослідників - Анна Лі Гилдер і Джошуа Гилдер - опублікували книгу, де стверджували, що астронома отруїв Кеплер, від заздрості науковим успіхам Браге.

Петер Андерсен з Страсбурзького університету на початку 2009 р. припустив, що вченого отруїв агент данського короля Крістіана четвертого за близькість з матір'ю Крістіана. У ході проведення нового дослідження також було виявлено ртуть, проте кількість її загрози для життя не представляло. На думку дослідників, Бразі, швидше за все, брав лікарські препарати, які містили даний метал, а також срібло і золото.

Отталківаясь від описаних симптомів (висока температура, марення і труднощі сечовипускання перед смертю), сьогоднішні вчені вважають, що Браге помер від уремії - це самоотруєння організму, яке спровоковано нирковою недостатністю. Як передбачалося раніше, причиною смерті були камені в нирках, тим не менш, дана версія в ході ексгумації Бразі в 1901 р. була спростована. Нові відомості доводять теорію про уреміі.

Вернется ли Плутон в число планет