27/03/2012

Механізм утворення вільних нейтронів від блискавки спантеличив учених

В 1985 радянські вчені помітили, що коли над їх нейтронним детектором проходив шторм, спостерігалося збільшення потоку нейтронів. На жаль, рівень контрольної апаратури не дозволив їм тоді з'ясувати будь-які додаткові відомості, крім самого цього спостереження.

С тих пір вчені висунули кілька можливих пояснень спостережуваного припливу. Одне з них свідчить, що сильні поля, що виникають при ударах блискавки, змінюють траєкторії мюонів космічного випромінювання. Згідно з другим, під час блискавки відбувається випромінювання гамма-променів, генеруючих нейтрони в ході Фотоядерні процесу. Але недавні вимірювання показали, що жодна з цих теорій не може пояснити отримані дані.

Россійскіе вчені провели новий експеримент, який дозволив значно уточнити попередні дані. Вони встановили три детектора нейтронів, які були чутливі до малої енергії нейтронів: один над землею, інший частково в будівлі, а третій над землею з сильнішим екрануванням. Також застосовувався ще й традиційний нейтронний детектор високих енергій. Крім цього, електрична активність грози вимірювалася за допомогою цілого ряду приладів, що дозволяло більш точно порівняти залежність електричної активності і показників кількості нейтронів під час грози.

Зачем потрібно стільки нейтронних детекторів? Справа в тому, що вони необхідні для обліку вліянія фонового шуму космічного ізлученія.

Полученние дані показують чіткі скачки показань датчиків нейтронів низької енергії одночасно з електричним розрядом від блискавки. На жаль, тимчасова роздільна здатність нейтронних детекторів становить 1 хвилину, тому неможливо витягти скільки-небудь більш детальну інформацію про приплив нейтронів. Три екранованих детектора, показують, що нейтрони не утворюються всередині самих детекторів.

Детектор нейтронів високих енергій також показав збільшення активності під час шторму, але це викликано тим, що він приймає сигнали також від нейтронів низьких енергій. Таким чином, космічне випромінювання не є джерелом виникнення припливу нейтронів під час блискавки.

К подив учених, нові дані свідчать, що при ударі блискавки кожну секунду утворюється до 5000 нейтронів на кубічний метр.

Такое високе число не сполучається з другим поясненням, згідно з яким нейтрони утворюються від фотонів високих енергій (гамма випромінювання).

Орігінал (на англ. Мовою): Arstechnica

Ядерный кризис в Японии: причины возникновения и риски

Что вызвало взрыв на атомной электростанции Фукусима-1? И какие это повлечет за собой последствия? Что послужило причиной возникновения ядерного кризиса? Проблемы начались с того, что сильное землетрясение в пятницу вырубило электричество на атомной электростанции Фукусима-1. Включились запасные генераторы

Зонд LRO обнаружил в атмосфере Луны атомы гелия

Ученые обнаружили атомы гелия в атмосфере Луны с помощью LAMP на борту LRO. "Вопрос теперь стоит следующим образом – возник ли данный гелий из недр Луны, в основном, в результате распада каких-то радиоактивных изотопов, либо из внешнего источника - например, из солнечного ветра. Если мы можем доказать, что солнечный ветер виноват в этом, это поможет понять нам, как происходят на иных небесных телах аналогичные процессы без настоящей атмосферы", - заявляет Алан Штерн, руководитель проекта LAMP, из исследовательского Юго-восточного института.

Физики нашли способ проверить теорию петлевой квантовой гравитации