07/01/2012

Генетики «навчили» трансгенних хробаків виробляти надміцний шовк

Амеріканскіе біологи, схрестивши павуків з шовкопрядами, вивели трансгенних шелкопрядной черв'яків. За рахунок ДНК павуків нові шелкопрядной хробаки можуть виробляти дуже міцний шовк.

Учение заявили, що кінцевою метою їх експериментів стало домогтися надміцності видається шовкопрядами шовку, нитка повинна стати такою ж міцною як і нитка павутини, вироблена павуками.

Сейчас, якщо брати співвідношення за вагою, то шелк пауков перевершує по міцності навіть сталь.

Проізводіть сьогодні міцний павутинний шовк виявляється нерентабельно через низьку продуктивність цих комах. До того ж схильність до самопоїдання здатна значно зменшити колонії павуків на організованому виробництві. Черв'яків-шовкопрядів розводити набагато легше, але вироблена ними нитка не відрізняється особливою міцністю.

Біологі давно намагалися схрестити два види шелкопрядной комах, але всі отримані до цього трансгенні версії виявлялися не зовсім вдалими. «Результати» попередніх схрещувань, як правило, виробляли мало павутини.

Біологі з університету в штаті Вайомінг під керівництвом професора Джона Джарвіса вивели генетично модифікованих червей-шелкопрядов, які не тільки виробляли шовкову нитку у великих кількостях, але і видається ними матеріал був порівнянний по міцності з ниткою шелкопрядной павуків.

Данний крок уже був оцінений іншими вченими як великий крок у розвитку комерційного виробництва суперміцного шовкового волокна.

В своє роботі вчені довели, що їх трансгенні черв'яки виділяють складні волокна, до складу яких входить і генний матеріал павуків, що в цілому і поліпшило механічні властивості нитки.

Новое відкриття більшою мірою стане корисним в області медицини, де натуральні шовкові нитки використовують у проведенні хірургічних операції і навіть виготовленні протезів. З натуральних шовкових волокон також виробляють міцні види пластмас, на промислове виробництво яких витрачається зараз вкрай багато енергії.

В науковому світі стали з'являтися думки про можливу екологічну загрозу з боку трансгенних хробаків. Комахи, наприклад, можуть представляти загрозу для природних видів своїх родичів. Однак біологи-винахідники поспішили запевнити, що їх генномодіфіцірованние черві, володіючи генами павуків шовкопрядів, проте не отримали ніяких еволюційних переваг, а тому порушити біологічне рівновага не смогут.

Ноги вместо плавников – новый эксперимент генетиков

Ученые не перестают экспериментировать на животных в поисках ответов на интересующие их вопросы эволюции генетики. И вот испанским ученым, похоже, удалось воспроизвести первый этап выхода позвоночных из моря на сушу. Для достижения желаемого эффекта группа исследователей-генетиков во главе с Хосе Гомез-Скармета из университета Пабло де Олавиде в Севилье решили немного изменить поведение гена Hoxd13, активность которого, как известно, крайне низка у зародышей рыб и высока у четвероногих. В ходе эксперимента

Водоросли, живущие в кипящей воде, обнаружены на Камчатке

В термальных источниках Камчатки ученые нашли нитчатые водоросли, растущие в условиях высоких температур – 98 градусов Цельсия. Генетики намерены в ближайшее время изучить их ДНК. Открытие принадлежит специалистам из Института цитологии и генетики Сибирского отделения РАН, расположенного на территории Кроноцкого заповедника, как сообщается на его официальном сайте. Свою деятельность ученые ведут в заповеднике, начиная с 2010 года, занимаясь исследованиями существующих в экстремальных условиях экосистем.

Причину алкоголизма помогут определить черви