12/07/2011

Вперше розшифровано геном картоплі

Международная команда вперше розшифрувала повну ДНК картоплі. Данное відкриття дозволить збільшити врожайність цього одного з найважливіших продуктів харчування у світі. Ісследователі з інституту імені Джеймса Хаттона з міста Данді, Шотландія, які брали участь у цій роботі, заявляють, що дане відкриття дозволить значно прискорити розробку нових сортів картоплі. Геном організму подібний карті, яка описує, як мають складатися всі його гени. Каждий ген контролює певні аспекти росту і розвитку організма. Небольшіе зміни до цих інструкцій, ведуть до появи нових видів.

У кожного індивіда ДНК-послідовність трохи відрізняється від інших представників його виду. Профессор Ян Гордон, який очолює інститут Джеймса Хаттона, заявив, що розшифровка генома картоплі, дозволить селекціонерам створити різноманітні нові види цієї рослини, які будуть не тільки більш поживними, але й більш захищеними від хвороб і вредітелей.

Он висловив надію, що це допоможе нагодувати зростаюче населення Землі. Ето дослідження ще далеко від свого завершення. Аналіз генетичного коду цієї рослини займе ще декілька років. На даний момент, виведення поліпшеного сорту може зайняти більше 10 років.

Определів гени, що відповідають за врожайність, колір, крахмалистость і смак, дослідники зможуть набагато швидше розробляти поліпшені сорти. Картошка - це четверта сільськогосподарська культура в світі за величиною збираного урожаю, який досягає 330 мільйонів тонн на рік.

Орігінал (на англ. Мовою): Bbc