12/03/2011

Сила японського землетрусу здивувала сейсмологів

Землетрясеніе силою в 8. 9 магнітуд за шкалою Ріхтера увійшло до десятки найбільших з зареєстрованих і виникло на місці геологічного скидання, де чекали менших поштовхів.

Землетрясеніе у 8. 9 магнітуд, що стався у п'ятницю в Японії, "потрапить в топ-10 найсильніших землетрусів з коли-небудь зареєстрованих, з тих часів, коли з'явилися сейсмографи ", - сказала сейсмолог Сюзана Хоуг зі Служби геології, геодезії та картографії США в Пасадені. "Воно крупней, ніж будь-яке інше землетрус в Японії в минулому і більше, ніж очікувалося для цього регіону".

Геологі очікували, що частина тихоокеанського вулканічного вогненного кільця, породить землетрус силою в 8-8.5 магнітуд. "Сила в 8. 9 магнітуд виявилася для вчених несподіванкою ", - сказала вона.

Для виникнення землетрусу такої величини, потрібна наявність протяжної, відносно прямої лінії геологічного зсуву, приблизно, такий як в Перу і вздовж східного узбережжя Південної Америки. Землетрус, який стався у п'ятницю, виникло в японській западині, де тихоокеанська тектонічна плита з'їхала під японську плиту.

Учение не очікували такого сильного землетрусу, оскільки кордон плит не рівна і має досить неправильну форму. Як повідомила Люсіль Джонс зі Служби геології, геодезії та картографії США, землетрус такої сили, вимагає зони розлому довжиною, щонайменше, 482 кілометра.

Почті в тому ж регіоні в середу стався землетрус магнітудою в 7.2. Зазвичай, у випадку з великими землетрусами, існує 5% вірогідність того, що за ним піде ще більша землетрус. Подію як раз і було тим подією, яке могло статися з вірогідністю в 1 з 20 випадків.

Уже зафіксовані, принаймні, два додаткових землетрусу з магнітудою в 7 і вище і дослідники вважають, що це ще не кінець.

Ето землетрус був "ідеальним штормом для утворення цунамі", - сказала Хоуг - воно було дуже сильним і сталося на дуже невеликій глибині. Воно було настільки близько до берега, приблизно в 130 кілометрах, що людей на березі не встигли попередити про що насувається 4.5 метрової хвилі.

Магнітуда індонезійського землетрусу, що народив цунамі в індійському океані, 26 грудня 2004 року, становила 9.1. Найсильніший землетрус з коли-небудь зареєстрованих, відбулося в Чилійському місті Вальдівія - його сила становила 9.5 магнітуд за шкалою Ріхтера.

Орігінал (на англ. мовою): Latimes