19/08/2010

Різноманітність порід собак обумовлено всього кількома генами

У спанієля висячі вуха, у бассета надзвичайно короткі лапи, а сенбернари великі і крупнокостние. Не говорячи вже про чухуахуа.

Людям вдалося вивести величезну кількість різноманітних порід собак. Але недавно проведене дослідження показало, що фізичні відмінності серед порід визначаються всього сім'ю генетичними регіонами.

Еті сім регіонів у геномі собак відповідальні за 80 відсотків відмінностей в рості і масі різних порід, розповів Карлос Бастаманте, генетик зі Стенфордського університету і один з авторів дослідження. Такі результати отримані завдяки самому великому дослідженню генотипу собак з усіх коли-небудь проводилися. Дослідження включало вивчення генотипу більше 1000 собак, 80 порід і було опубліковано в журналі Public Library of Science-Biology.

"Ми намагаємося ідентифікувати гени, які відповідальні за відмінності між породами собак", - сказав доктор Бастаманте. Дослідження є спільним проектом вчених зі Стенфорда, Корнеллського університету та національного інституту з вивчення людського геному.

Лучшее розуміння геному собаки, може пролити світло на роль генів у розвитку хвороб, сказала Елайн Острендер, генетик з національного інституту з вивчення людського геному і один з авторів дослідження. Наприклад, передбачається, що остеосаркома, вид раку кісток, поширена серед довгоногих порід, розповіла вона.

"Тепер ми розширили наші знання про те, які гени є дійсно важливими", - сказала вона, додавши, що це дозволить перевіряти правомірність подібних заяв.

Откритія в області геному собак, може, у свою чергу, допомогти дослідникам глибше зрозуміти роль генетики в розвитку хвороб у людини.

"Собаки залишаються кращими друзями людини", - сказала вона, - "але тепер це висловлювання набуло другий сенс".

Орігінал (на англ. Мовою): Nytimes