04/01/2008

Історія Сонячної системи записана в кометного пилу

Четире роки тому, космічний апарат NASA Stardust, переслідуючи комету, зібрав частинки космічного пилу, які викидають її ядром. Після повернення космічного апарату, пил комети, що отримала назву Wild-2, розійшлася по лабораторіях всього світу, включаючи університет Міннесоти і його професора фізики Боба Пепина (Bob Pepin, University of Minnesota).

Счітается, що комета Wild-2 народилась в поясі Койпера (Пояс Койпера або пояс Еджворта-Койпера - область Сонячної системи за орбітою Нептуна. У цій області розташована велика кількість космічних об'єктів, найвідомішим з яких є Плутон.). Так як температура в цій області близько-217oC, комета увібрала в себе не тільки космічний пил, а й навколишні її гази.

После ізученія газів гелію і неона, сховані у частинках пилу, Пепін і його колеги повідомили, що хоча комета і сформувалася на крижаних околицях Сонячної системи, сама пил утворювалася поблизу молодого ще Сонця і піддавалася потужному радіоактивного опромінення вищезазначеними та іншими газами до того, як була викинута за межі орбіти Юпітера і потрапила на комету.

Ето відкриття проливає світло на часи раннього життя Сонячної системи, на те, що могло там такого відбуватися, що викликало страшної сили радіацію, і яка сила викидала пил за сотні мільйонів кілометрів від місця народження.

Ізученіе космічного пилу з комети Wild-2 дозволить вченим теоретично відтворити умови, при яких формувалася наша Сонячна система, найраніші етапи формування її космічних тіл. Одним з ранніх подій, названих ученими, є народження Місяця близько 50 мільйонів років після формування Сонячної системи.

Кроме пилу, вивчення газів у складі комети дозволить з'ясувати правдивість ще однієї наукового теорії, яка говорить, що комети принесли гелій і неон в атмосферу Землі, Венери і Марса. Ви завжди можете скачать новинний інформер і бути в курсі всіх світових новин.

Орігінал (на англ. Мовою): Eurekalert.org