24/08/2008

Темна матерія може викликати спалахи на Сонці?

Счітается, що сонячний спалах - це раптова зміна в яскравості сонячної хромосфери, при якому різко звільняється енергія, запасені у викривлених магнітних полях (зазвичай над сонячними плямами). За кілька хвилин сонячне речовина в цьому районі нагрівається до мільйонів градусів і відбувається викид електромагнітних випромінювань широкого спектру - від радіохвиль до рентгенівського та гамма-променів.

По думку вчених, деякі з сонячних спалахів можуть бути викликані частинками темної матерії, Аксіоніт, вивергався з центру Сонця.

Аксіони (axions) були запропоновані в 1970-их роках, щоб допомогти пояснити таємницю того, чому наша всесвіт складається головним чином з речовини, а не антиречовини. Аксион повинні проводитися глибоко в Сонце і взаємодіяти з деякими з його магнітних полів на своєму шляху назовні, виробляючи спалаху, добре видимі в рентгенівських довжинах волни.

Фізікі передбачили, що у цих аксіон-вироблених вспишек будуть певні характерні особливості. Очікувалося, наприклад, що рентгенівські фотони спалахів йтимуть радіально за межі із Сонця. Але спостереження показали, що вони йдуть під усіма кутами.

Теперь дослідники на чолі з Костянтином Зіоутасом (Konstantin Zioutas) з Університету Патрас в Греції (University of Patras in Greece) говорять, що вони вирішили такі несоответствія.

По їх думку, перші рентгенівські промені, вироблені Аксіоніт, повинні іонізувати навколишню речовину. Потім електрони, звільнені в процесі, повинні змусити наступні рентгенівські промені розсіюватися, пояснюючи, чому фотони не мають переважного напрямку на шляху від Сонця.

Зіоутас говорить, що аналіз спалахів докладно вказав би глибини, на яких вони формуються на Сонці. Це в свою чергу могло б пролити світло на те, яку масу мають Аксион, так як їх маса пов'язана з щільністю сонячної плазми, в якій вони були б у змозі провести фотони рентгенівського випромінювання.

Зная масу аксионов вчені могли б порахувати, скільки їх було вироблено в ранній всесвіту, щоб з'ясувати, яку частину темної матерії складають Аксион, а яка складається з інших кандидатів на її складові, такі як частки, відомі як WIMPs (Weakly Interacting Massive Particles) - слабо взаємодіючі масивні частинки. Відвідайте новостной портал, сперечаємося, розмірковуємо, доказиваем.

Орігінал (на англ. Мовою): Space.Newscientist.com

Ученые обнаружили местонахождение таинственной темной материи

Исследователи из Токийского и Нагойского университетов при помощи компьютерных моделей и информации недавних наблюдений за гравитационными линзами, наконец-то обнаружили где "пряталась" темная материя. Оказывается, темная материя распределена в пространстве между галактиками. Это исследование показало, что у галактик отсутствуют четкие "границы". Вместо этого, на окраине галактик находятся длинные лоскуты темной материи, доходящие до соседних галактик.

На солнце зарегистрирована мощная вспышка