23/11/2013

У Мексиці археологи вперше виявили храм бога смерті

Археологам з Національного інституту антропології та історії вперше вдалося виявити відомий храм, побудований, імовірно в честь ацтекського бога смерті Миктлантекутли. Детальні відомості про знахідку представлені на сайті інституту.

«Храм Черепов» знайшли в ході розкопок в Теаукане, розташованої в центральній Мексиці. У ніші, виявлені в північній і західній стінах храму були за допомогою штукатурки закріплені два черепи і чотири гомілкові кістки. Дві голови, зроблені з кераміки, що зображують Миктлантекутли, перебували на даху будівлі. Крім того, вчені знайшли в храмі близько 300 фрагментів кісток, що належали людям, принесеним у жертву богу смерті.

Челюсті одного з виявлених черепів були покриті червоною фарбою, що відповідає іконології Миктлантекутли. Дана особливість, за словами археологів, і допомогла визначити прінадлежность храма. Справа в тому, що в Кодексі Борджія, де представлені зображення божества ацтеків, Миктлантекутли зображений з червоним язиком. Дослідники не проводили аналіз ДНК кісток, зважаючи на їх «поганого стану і мінералізації».

Археологіческіе розкопки проводяться в Теуакане вже не перший рік. Загальна площа території культурної пам'ятки становить приблизно 100 гектар. Місто був населений представниками народу Пополока, що в ацтеків відповідає грецьким «варварам». Раніше в цій же місцевості був виявлений величезний храм, а недалеко від нього - найбільша в Новому Світі водна гребля Пуррон.

Гробницу с возрастом более 3000 лет нашли в Египте