23/02/2013

Від страху мушки-дрозофіли стають алкоголіками

Напуганние паразитичними осами, мушки-дрозофіли яйця воліють відкладати в містять спирт фрукти. Таким способом вони забезпечують своєму потомству захист від зараження.

Опісаніе результатів дослідження, виконаного біологами з Університету Еморі (США), були опубліковані в черговому випуску журналу Science.

Етіловий спирт, як відомо токсичний, і робить негативний вплив на розвиток комах. Однак дослідникам вдалося наочно довести, що мушки-дрозофіли (Drosophila melanogaster) іноді нехтують шкідливими властивостями алкоголю, щоб убезпечити своїх личинок. Це автори роботи з'ясували в ході дослідів з використанням паразитичних ос-наїзників.

Паразітіческіе оси вирощують своє потомство всередині личинок-дрозофіл, виїдаючи їх спочатку зсередини. Коли личинки мух знаходяться в середовищі, в якій підвищена концентрація спірта, їх тканини також поступово просочується алкоголем, що перешкоджає росту паразитів. Вчені припустили, що мухи можуть у присутності ос «свідомо» зі своїх личинок робити алкоголіків.

Дрозофілам показували в процесі експерименту засушених наїзників (паралельно було з'ясовано, що візуально мухи здатні відрізняти самок ос від самців по наявності яйцеклада і довжині антен). «Налякані» мушкам потім пропонували дві ємності з фруктовим субстратом, з яких один містив 6% спирту, іншого ж був безалкогольним.

Мухі, як виявилося, що зіткнулися з самками ос, відкладали яйця в 90% випадків в контейнер зі спиртом. Цей показник дорівнював лише 40% для решти дрозофіл. Дане явище вчені пояснюють тим, що у наляканих мух в мозку з'являється більше нейропептиду F. Він аналогічний нейропептиди Y, який виділяється в мозку людини і також пов'язаний з тягою до алкоголю.

Тля продлевает жизнь божьим коровкам

Ученые обнаружили, что выживаемость личинок божьих коровок, поедающих тлю на органически удобренных растениях, повышается на 10%. Почему это происходит, ученым пока совершенно непонятно. Как известно, божьи коровки любят полакомиться тлей. Британские ученые предложили их личинкам отведать тлю разного сорта. Одни из них кормились тлей на растениях, растущих на удобренной нитратом аммония почве, а другие паслись на растениях, которые подкормили сидератом или птичьим пометом. То есть в одном случае личинки жуков поедали «органическую» тлю

Курение негативно влияет на мозг

Исследователями, работающими в штате калифорнийского института, закончен эксперимент на предмет влияния никотина на головной мозг. Специалисты смогли доказать, что пагубная привычка курения оказывает неблагоприятное воздействие на легочную систему и головной мозг. Ученые установили, что никотин сродни алкоголю воздействует на механизм восприятия и нейроны, инициируя процесс нарушения координации

Мотыль - природный источник веселящего газа

Недавние исследования показали, что пищеварительный канал мотыля является источником опасного парникового газа - закиси азота (N2O), хоть и в количестве, слишком маленьком, чтобы вызвать значительные изменения климата.