11/12/2012

Ноги замість плавників - новий експеримент генетиків

Учение не перестають експериментувати на тварин у пошуках відповідей на свої питання еволюції генетики. І ось іспанським ученим, схоже, вдалося відтворити перший етап виходу хребетних з моря на сушу.

Для досягнення бажаного ефекту група дослідників-генетиків на чолі з Хосе Гомез-Скармета з університету Пабло де Олавіде в Севільї вирішили трохи змінити поведінку гена Hoxd13, активність якого, як відомо, вкрай низька у зародишей риб і висока у чотириногих. У ході експерименту рибам-зебрам (Danio rerio) була введена в геном друга копія Hoxd13.

В результаті у зародків із зміненим геном замість звичайних плавців стали формуватися не плоскі, а округлі кінцівки. Усередині м'яких тканин були помічені передумови розвитку нехарактерних для риб хрящів і кісток. Дана конструкція стала вже досить сильно нагадувати лапи тварини, і, цілком ймовірно, приблизно таким чином відбулося сотні мільйонів років тому перетворення риб в амфібій.

Предположенія дослідників підтвердилися і після введення відсутнього гена CsС в геном піддослідної риби-зебри, який управляє роботою Hoxd13 в зародку миші, плавники стали перетворюватися вже в примітивний аналог лап.

«Ми встановили, що ген CsС з генома мишей активізував роботу Hoxd13 в кінчиках плавців риби-зебри. Це вказує на присутність клітинних механізмів, які можуть запускати цю програму перетворення, в геномі загального предка риб і наземних тварин », - Зазначив Фернандо Касарес, один з авторів дослідження.

Такіе дослідження наводять на думку про те, що одного разу, продовжуючи працювати в цьому напрямку, генетики стануть настільки вправно жонглювати генами, що зможуть виростити з зародка риби-зебри даний смугасте копитное.

Водоросли, живущие в кипящей воде, обнаружены на Камчатке

В термальных источниках Камчатки ученые нашли нитчатые водоросли, растущие в условиях высоких температур – 98 градусов Цельсия. Генетики намерены в ближайшее время изучить их ДНК. Открытие принадлежит специалистам из Института цитологии и генетики Сибирского отделения РАН, расположенного на территории Кроноцкого заповедника, как сообщается на его официальном сайте. Свою деятельность ученые ведут в заповеднике, начиная с 2010 года, занимаясь исследованиями существующих в экстремальных условиях экосистем.

Причину алкоголизма помогут определить черви