07/11/2012

В околицях Парижа виявлено скелет мамонта

Археологі скоїли рідкісну для Франції знахідку в околицях її столиці. Як повідомили співробітники Національного інституту превентивної археології (INRAP), біля берегів річки Марна в одному з кар'єрів був виявлений добре збережений кістяк покритого шерстю мамонта (Mammuthus primigenius). Тварини цього виду були одними з найбільших ссавців, що жили будь-коли на землі. Вік знахідки, за попередніми оцінками фахівців, становить до 200 тисяч років.

Скелет велета виявлений був в 50 км від Парижа, поблизу міста Шанж-сюр-Марн при розкопках на ділянці, який має відношення до гало-римського періоду. Археологи в ході робіт виконали зондування грунту, яке допомогло виявити кістки древнего жівотного, залягали на глибині 2,5 м. Самі дослідники зізналися, що крупно пощастило: був би георадар проведений на метр далі, цієї сенсації не відбулася б.

Решеніе зайнятися докладним вивченням місцевості було прийнято відразу ж після зондування, і даний проект викликав величезний інтерес у науковому середовищі Франції. До його здійсненню підключилися в тому числі і влади регіону Іль-де-Франс. Крім археологів до складу експедиції увійшли фахівці з різних галузей природничих наук.

Французскіе археологи нерідко знаходять при розкопках частини кісток викопних видів, але, на превеликий подив дослідницької групи перед ними постав скелет мамонта, який майже повністю зберігся. На одній з дільниць були виявлені, цілі бивні, плечова кістка, щелепи, тазостегновий пояс, і навіть чотири з'єднаних хребця.

Также разом з кістками вчені виявили осколки кременю, що дозволили зробити висновок, що в даній місцевості проживали неандертальці. Кремневе знаряддя, як передбачається, стародавнім людям служило для розробки туші тварини, якій, на момент загибелі було від 20 до 30 років, або ж було використано як знаряддя вбивства.

Неожіданная знахідка гіганта, якого дослідники охрестили Гельмут, стала для французької археології величезним успіхом. Це тільки четвертий випадок виявлення у Франції останків такої тварини, при цьому останній раз фахівцям удача посміхнулася приблизно більше сотні років тому. «Деякі кістки були розкидані по всій ділянці, однак навіть при цьому останки мамонта добре збереглися, - підкреслює Грегорі Бейль, керівник розкопок. - Багато археологи тільки мріяли все життя про подобном відкритті і не отримували такого рідкісного шансу ».

Российские ученые воскресят мамонта

Согласно заявлению, сделанному руководителем всероссийского музея мамонтов, в скором времени российскими учеными будет воскрешен мамонт. Исследования и подготовка к воскрешению этого животного, ведутся в специальной лаборатории. Планы ученых из России предусматривают процесс клонирования мамонта с использованием клеток ДНК. Есть риск, что эксперимент не удастся потому как, для возрождения мамонта требуется живая материя.

Учеными создан первый энергонезависимый скелет человека