09/07/2012

Попелиця продовжує життя божим корівок

Учение виявили, що виживаність личинок сонечок, що поїдають тлю на органічні добрива рослинах, підвищується на 10%. Чому це відбувається, ученим поки зовсім непонятно.

Как відомо, сонечка люблять поласувати попелиць. Британські вчені запропонували їх личинкам покуштувати тлю різного гатунку. Одні з них годувалися попелиць на рослинах, що ростуть на удобреному нітратом амонію грунті, а інші паслися на рослинах, які підгодували сидератом або пташиним послідом. Тобто в одному випадку личинки жуків поїдали «органічну» тлю, а в іншому - «неорганічну».

В ході дослідження британські вчені встановили, що органічна їжа підвищувала виживаність піддослідних личинок на 10%, і на 10% більше число личинок сонечка перетворилися потім на дорослих комах. Перше пояснення цього факту, яке прийшло на розум вченим, полягає в тому, що растенія, що ростуть на звичайних добривах, накопичують більшу кількість токсичних глюкозинолатів, що захищають їх від шкідників. Ці речовини накопичуються в поїдає рослини попелиці і потім переходять до личинок.

Правда, за словами автором дослідження, в цьому поясненні є багато нестиковок. В експериментах учені використовували різні види попелиці: частина спеціалізувалася на конкретних рослинах, тобто вони вже вміли переробляти виділяються рослинами токсини, а інші харчувалися різними рослинами, тому були не здатні уникнути дії отрути. Реакція личинок в обох випадках була однакова. Тобто, швидше за все, справа тут не тільки в тому, що рослини, підгодовувані звичайними добривами, накопичують велику кількість токсину.

Ето підтвердили і результати хімічного аналізу попелиці та сонечок: не було виявлено ніяких підтверджень того, що «неорганічна» попелиця, а отже, і личинки отримували від рослин надлишки токсичної речовини. Втім, тут може бути задіяний і який-небудь інший токсин. У будь-якому випадку, щоб упевнитися в адекватності отриманих результатів, вченим доведеться провести масштабніше дослідження не в лабораторних, а в природних умовах.

Аналогічних досліджень, що стосуються людей, вчені поки не проводили, так що тим, хто сумнівається, чим харчуватися, доведеться покластися на досвід личинок жуків.

По матеріалами Sciencemagiс.ru