18/06/2012

Люди-рослини можуть спілкуватися

Нейробіологу Едріана Оуена з Кембриджу та його колегам з бельгійського Льежского університету вперше вдалося поспілкуватися з хворим, перебувають у вегетативному стані. Пацієнт номер 23 після автомобільної катастрофи, в яку він потрапив у 24 роки, до початку експерименту п'ять років перебував у стані рослини.

Учение помістили його в фМРТ і почали з ним розмовляти і задавати питання. Дослідники виявили, що під час бесіди змінювався приплив крові до різних областям мозга пацієнта, що свідчить про те, що людина була у свідомості і був готовий спілкуватися. Зазвичай у вегетативному стані перебувають люди, що вийшли з коми. Вони можуть гримасувати, скреготати зубами, рухати очима, сплять і сплять, але не демонструють ознак свідомості.

В медицині вважається, що у таких пацієнтів пошкоджені ділянки мозку, які беруть участь у пізнанні, пам'яті, сприйнятті інформації та мисленні, причому часто такі зміни є незворотними. Результати дослідження Едріана Оуена ніяк не вписувалися в цю теорії.

После того як йому вдалося поспілкуватися з людиною-рослиною, багато вчених погодилися, що хворі в "рослинному" стані можуть перебувати в мінімальному свідомості. Після цього Університет Західного Онтаріо тут же переманив вченого і виділив йому майже $ 20 млн. на розробку дешевого, надійного і точного портативного пристрою для спілкування з подібними пацієнтами, яких у світі налічуються сотні тисяч.

Еслі Оуену вдасться придумати такий засіб, то люди, які перебувають у вегетативному стані, зможуть не тільки висловлювати свої емоції і спілкуватися з рідними, але і радити лікарям, як краще провести реабілітацію.

По матеріалами Sciencemagic.ru