11/09/2011

Деякі частини Всесвіту живуть за своїми особливими фізичним законам?

Появляется все більше свідчень того, що деякі частини Всесвіту можуть бути особливими.

Однім з наріжних каменів сучасної астрофізики є космологічний принцип. Згідно нього, спостерігачі на Землі бачать те ж саме, що спостерігачі з будь-якої іншої точки Всесвіту, і що закони фізики скрізь однакові.

Множество спостережень підтверджують цю ідею. Наприклад, Всесвіт виглядає більш-менш однаково в усіх напрямках, з приблизно однаковим розподілом галактик по всіх сторонах.

Но в останні роки, деякі космологи стали сумніватися у вірності цього принципу. Вони вказують на дані, отримані в ході вивчення наднових 1 типу, які віддаляються від нас з усе збільшується швидкістю, що вказує не тільки на те, що Всесвіт розширюється, але і на всі більше прискорення цього розширення. Цікаво, що прискорення не є єдиним для всіх напрямків. У деяких напрямках Всесвіт прискорюється швидше, ніж у другіх.

Но наскільки можна довіряти цим даним? Можливо, що в деяких напрямках ми спостерігаємо статистичну похибку, яка зникне при правильному аналізі отриманих даних.

Ронг-Джен Кай і Жонг-Ліанг Туо з інституту теоретичної фізики при Китайській академії наук в Пекіні, ще раз перевірили дані отримані від 557 наднових з усіх частин Всесвіту і провели повторні расчети.

Сегодня вони підтвердили наявність неоднорідності. Згідно з їх розрахунками, швидше за все прискорення відбувається в сузір'ї Лисички північної півкулі. Ці дані узгоджуються з даними інших досліджень, згідно з якими існує неоднорідність в космічному мікрохвильовому фоновому випромінюванні.

Ето може змусити космологів прийти до сміливого висновку: космологічний принцип помилковий.

Вознікает хвилююче питання: чому Всесвіт неоднорідна і як це відіб'ється на існуючих моделях космосу?

Орігінал (на англ. Мовою): Technologyreview