04/07/2011

На цьому тижні НАСА востаннє запустить шатл

В п'ятницю шатл "Атлантіс" здійснить фінальний політ, який стане останнім запуском шаттла і ознаменує собою завершення програми "Спейс шаттл". Пройдуть роки, перш ніж США зможуть знову запустити свій космічний корабель.

В команду увійшли командувач Крістофер Фергюсон, другий пілот Дуглас Херлі, Рекс Уалхейм і Сандра Магнус. "Ми дуже пишаємося тим, що саме нам надана така почесна місія. Є багато гідних людей, які могли перебувати на нашому місці ", - сказав Фергюсон, відставний капітан військово-морського флоту.

Впервие з 1983 року, команда шаттла буде складатися всього з чотирьох чоловік. Фергюсон, і його недоукомплектована команда, знає, що шанс поломки Атлантіса і неможливості, внаслідок цього, покинути станцію, становить 1 до 560. Якщо це трапиться, то знадобиться близько року, щоб повернути всіх назад. Космічна місія, що триває цілий рік буває надзвичайно рідко: лише три російських космонавта здійснювали подібне. Самое довгий час, яке проводел в космосі американець, сягає семи місяців.

До тих пір, поки приватні компанії не розроблять пілотований космічний корабель, що забере від трьох до десяти років, НАСА буде змушене користуватися послугами дорогих російських Союзів, щоб доставляти американських астронавтів на космічну станцію і назад. Для американців це призведе до зменшення кількості скоєних польотів. Тоді як шаттли надавали 35-50 посадочних місць щороку, тепер це значення зменшиться до значно більш скромною цифри - всього 5.

Неудівітельно, що кількість астронавтів НАСА скоротилося до 61 активного члена. Тільки наймолодші і терплячі готові перечекати цей складний час. Ще не досягнуто компромісу щодо наступних цілей НАСА. Місяць, астероїд, Марс? І як найкраще туди дістатися? Після приземлення Атлантіса, з НАСА будуть скорочені тисячі людей, на додаток до тисяч вже звільнених.

Фергюсон відкидає припущення, згідно з яким, після закриття програми шатлів, американську космічну програму чекає деградація. "Сподіваюся, нам належить ще 10 років якісної науки на космічній станції", - сказав він. "У нас діє насичена програма в цій області".

Орігінал (на англ. мовою): Physorg