27/09/2013

До Марсу наближається «комета століття»

В наступному році біля Марса пролетять дві комети, частки яких, як остерігаються вчені, можуть порушити роботу штучних супутників Марса.

На орбіті Червоної планети в даний час знаходяться три космічні апарати, які зможуть зафіксувати комету ISON. На думку експертів, зважаючи на свою надзвичайною яскравості вона буде видно із Землі. "Комета століття", як її прозвали вчені, повинна вже цього року наблизитися до Марса. Крім ISON, до планети рухається космічне тіло C/2013 A1. До Марсу воно наблизиться, як очікується, в 2014 році.

Наблюденія за ISON за допомогою одного з космічних апаратів планується провести 29 вересня, а також 1 і 2 жовтня. У ці дні комета буде в 14 разів ближче до Марса.

В передсвітанковому небі недалеко від Марса вже зараз відна комета ISON. Якщо дивитися через хороший аматорський телескоп, можна побачити її хвіст. Наблизившись на мінімальну відстань 28 листопад до Сонцю, комета, можливо, стане найяскравішою об'єктом у нічному небі.

Комета в період зближення з Сонцем по яскравості не поступатиметься Венері. Особливо зручно спостерігати за кометою стане 28 листопада з Північної півкулі Землі. Неозброєним оком хвіст комети, найімовірніше, буде видно в грудні 2013 року в ранкові і вечірні години.

Аналіз останніх зображень комети ISON дозволив експерту щодо комет Джону Бартл висловити впевненість в тому, що, наблизившись до Сонця, комета не розвалиться і порадує своїм яскравим хвостом астрономів. Комета ISON у внутрішню частину Сонячної системи потрапляє вперше, тому ніхто не може поки точно сказати, що саме може статися з нею і передбачити величину її хвоста. Існує думка, що яскравість комети ISON зробить її подібної повної Луне.

Ученые обнаружили расплавленный слой, покрывающий ядро Марса