26/09/2013

Найщільніша галактика відкрита у Всесвіті

Расстояніе між нашим світилом і зіркою Альфа Центавра, яка розташована до нього найближче, становить близько 4 світлових років.

На такій відстані, за словами фахівців, можуть вміститися 10000 сонць.

Галактіка з такою дивовижною щільністю недавно була відкрита міжнародною групою астрономів під керівництвом вченого з Мічиганського університету.

«Ця галактика набагато масивніше самого ультракомпактного карлика подібного розміру», - зазначив Джей Стрейдер доцент кафедри фізики та астрономії. «Можливо, це сама щільна галактика, відома в нашому Всесвіті».

Ультракомпактная карликова галактика, як мовиться в статті, опублікованій в недавньому випуску Astrophysical Journal Letters, була помічена в групі галактик Діви, яка представляє собою зібрання галактик, розташованих на відстані от Млечного Путі приблизно 54 світлових роки.

Прімечательна надщільна галактика з назвою M60-UCD1 ще й тим, що приблизно половина її маси вільно уміщається в радіусі лише 80 світлових років. Отже, щільність, з якою розташовані там зірки, в 15000 разів вище відповідної щільності в Чумацькому Шляху.

«У M60-UCD1 подорожі від однієї зірки до іншої були б коротше, ніж подорожі в нашій галактиці», - сказав Стрейдер. «Зважаючи на те, що зірки розташовані там значно ближче, переліт зайняв би всього деяку частину від часу, яке б було потрібно для перельотів в Чумацькому Шляху ».

По думку вчених, відкриття ультракомпактних галактик вважається відносно новим і всього налічує не більше 10 років. Раніше астрономи, безумовно, виявляли їх, але розглядали виключно, як поодинокі зірки або ж дуже віддалені галактики.

Другой інтригуючою особливістю надкомпактної галактики є присутність у її центрі яскравого джерела рентгенівського випромінювання. Згідно з однією з версій фахівців, це гігантська чорна діра, маса якої більше приблизно в 10 мільйонів разів нашого Солнца.

Самая близкая звезда к Земле